اخبار : باید از مستندسازی خارج، و به سمت اجرای دقیق برنامه عملیاتی حرکت کنیم

باید از مستندسازی خارج، و به سمت اجرای دقیق برنامه عملیاتی حرکت کنیم

دکتر حسن ملکی‌نژاد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در حاشیه نخستین همایش معاونین غذا و داروی سراسر کشور با محوریت برنامه عملیاتی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با اعلام این مطلب گفت:

به گزارش ایفدانا -  Ifdana از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ارومیه:

دکتر حسن ملکی‌نژاد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در حاشیه نخستین همایش معاونین غذا و داروی سراسر کشور با محوریت برنامه عملیاتی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: برنامه عملیاتی یک اقدام شجاعانه است که کمک می‌کند رویاها، تصورات و برنامه‌هایمان به واقعیت تبدیل و چشم انداز سازمان را بطور دقیق و روشن مشخص و استراتژی‌ها را به تحقق اهداف منتهی کنیم.

وی گفت: علی‌رغم قدم‌های مثبتی که در حوزه اجرای برنامه عملیاتی در سطح سازمان غذا و داروی کشور برداشته شده است، رفع برخی مشکلات موجود در استان‌ها از جمله: کمبود نیروی انسانی متخصص، نبود چارت تشکیلاتی متناسب با شرح وظایف، عدم تخصیص به موقع اعتبارات برای اجرای برنامه ها، نبود سامانه های یکدست ارزیابی عملکرد در دانشگاه ها، موازی کاری در انجام وظایف، وجود شاخص های مختلف از سوی دستگاه های اجرایی و... می تواند بر اجرای موفق و روند اجرایی برنامه عملیاتی سرعت دهد.

گفتنی است: این همایش با حضور دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، مهندس موهبتی معاون برنامه ریزی حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، دکتر صفی‌خانی مشاور رئیس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت در امور تامین مالی و بیمه سلامت، مهندس الوندی مدیر برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو و با شرکت معاونین غذا و دارو در سراسر کشور برگزار شد.

در این همایش دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت برنامه عملیاتی گفت: طی‌ سال‌های اخیر قدم‌های خوبی در حوره برنامه‌ریزی عملیاتی انجام گرفته که باید بدن وقفه ادامه یابد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اولویت اصلی کارهای سازمان غذا و دارو، برنامه‌های ذکر شده در برنامه عملیاتی است تصریح کرد: تمرکز بر «برنامه محور بودن» یکی از نقاط قوت برخی از واحدهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و این واحدها به جای تمرکز بر کارهای روزمره، حرکت و خدمت خود را بر برنامه‌های تعیین شده قرار داده‌اند تا خدمات انجام یافته اثر بخش گردد.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه از ادغام دو برنامه عملیاتی و ارزیابی عملکرد در سال 1396 به منظور جلوگیری از موازی کاری، و تسهیل فرآیند امور خبر داد و گفت؛ این برنامه در سال‌های آتی، جهت ماندگاری و اجرای دقیق، پیگیری جدی از سوی معاونت‌های غذا و دارو را می طلبد.

در پایان این همایش تعدادی از معاونین غذا و دارو از سراسر کشور سوالات، مشکلات و پیشنهادات خود را بیان و سپس مهندس موهبتی معاون برنامه ریزی حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با برشمردن محسنات برنامه مذکور، توضیحات لازم را ارائه نمودند.