اخبار : سفارش آگهی به شبكه‌هاي ماهواره‌اي، پَروار کردن معاندان نظام است

سفارش آگهی به شبكه‌هاي ماهواره‌اي، پَروار کردن معاندان نظام است

مدیر کل دفتر بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با تاکید بر غیرقانونی بودن سفارش آگهی به شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان در آنها ‌زبان توسط شرکتهای داخلی کشور وعدم وجود نظارت بر ماهیت سلامت محصولات تبلیغی،از آنها خواست به کسانی که هدفشان مقابله با اصل جمهوری اسلامی است کمک مالی نکنند.

مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو در گفتگو با ایفدانا با تاکید بر اینکه بیشتر شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي ‌زبان،  ذاتا به دلیل مقابله فرهنگی، سیاسی و بتازگی نیز اقتصادی با  جمهوری اسلامی ایران  و  جلوگیری از توسعه سیاستهای  آن ایجاد شده اند تصریح کرد: زیبنده هیچ هموطن آزاده ای نیست که در  راه قدرتمند کردن آنها کوچکترین گامی بردارد.

دکتر شهریار اسلامی تبار با اشاره  به اینکه سفارش تبليغات در  این خصوص منع قانونی داشته و در برخورد با سفارش‌دهندگان  آگهی به آنها الزام  وجود دارد افزود: سفارش تبلیغات و پرداخت هزینه یکی از راههای پَروار کردن  و به نوعی تامین مالی آنها در راه اهداف پلید این شبکه های معاند می باشد.

وی همچنین اضافه کرد:  تبلیغات غیرواقع و گمراه کننده محصولات و فرآورده‌های سلامت محور در این شبکه ها و عدم نظارتی که بر ماهیت محصولات آنها از منظر بهداشت و سلامت  وجود دارد موجب می شود که مردم در تشخیص دوغ و دوشاب مردد بمانند.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو اظهار داشت:  از نظر ما مبنای شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌ زبان  ایراد دارد و بر اساس قوانين موجود، شركت‌هاي توليدي داخلي اجازه ارايه تبليغات محصولات خود را به آنها ندارند

دکتر شهریار اسلامی تبار با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو به شدت  در حال رصد و مبارزه با این پدیده نامیمون است گفت: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی به‌صورت كتبي اخطاري برای آگهي‌دهنده ارسال مي شود كه در بسياري از موارد سفارش‌دهندگان با دادن تعهد كتبي آگهي خود را قطع مي‌كنند.

وی اضافه کرد:  آن  دسته از شرکت‌هایی که به  تبلیغات محصولات خود در این شبکه‌های ماهواره‌ای اصرار  بورزند متخلف محسوب شده و با اصرار دقیق  و پیگیر ما در حوزه نظارتی  مواجه خواهند شد در این صورت ضمن آنکه به  دستگاههای قضایی می شوند تا برخورد های لازم با آنها صورت گیرد؛ بدون کمترین بخششی، مجوزهایشان را از طریق کمیته فنی تعلیق می کنیم.

 مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو در ادامه سخنانش به مورد خاصی هم اشاره کرد او گفت:  البته برخی  از این شرکتها هم معتقد هستند که تبلیغات علی رغم  رضایت وخواسته آنها و به قصد جذب مشتری انجام می شود لازمه قبول توجیه این شرکتها این است که آنها بصورت رسمی موضوع عدم رضایت خود از پخش آگهی تجاری  در شبکه های ماهواره ای را به روابط عمومی سازمان غذا و دارو  اعلام نمایند تا ما  نیز بر اساس اسناد  و از طریق پلیس بین الملل  پیگیر موضوع  بشویم.

دکتر اسلامی تبار در پیایان خاطر نشان کرد: اسامی برخی شرکت‌های متخلف به اطلاع معاونت‌های غذا و دارو دانشگاههای سراسر کشور رسیده است و خواستار آن شده ایم که ضوابط  قانونی در موردشان بعمل آید.