اخبار : دوره آموزشی پنج روزه سیستم های مدیریت ایمنی برگزار شد

دوره آموزشی پنج روزه سیستم های مدیریت ایمنی برگزار شد

اولین روز از دوره آموزشي 5 روزه سيستمهاي مديريت ايمني با هدف تربيت سر مميزان کشور از روز شنبه 10 ام تیرماه 1396 در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، در اين اولین روز از این  دوره که با حضور  كارشناسان برگزيده شده در آزمون انتخابي سراسري سيستمهاي مديريت ايمني موادغذايي از كليه معاونتهاي غذا و دارو سراسر كشور برگزار شد، مهندس سيد كامران مجرد و دكتر ساسان رضايي به عنوان مدرس ، مباني و اصول استاندارد ISO22000 و نحوه مميزي اين استاندارد را تدريس ميكنند .

مهندس سعید رضايي (دبير كميته كشوري سيستمهاي مديريت ايمني) در اولین روز از این دوره، ابتدا ضمن خير مقدم به شركت كنندگان در دوره و ارائه توضيحاتي در خصوص نحوه برگزاري آزمون انتخابي سر مميزان كشوري و نحوه برگزاري دوره آموزشي ،  در خصوص برگزاري آزمون وارزیابی در اين دوره عناوینی را مطرح نمود.همچنین ضمن اجرای بخش ارزیابی  چالشی موضوع روز اول از حاظرین به صورت رندم  دستورالعمل کمیته های فرعی سیستمهای مدیریت ایمنی را معرفی نمودند.

وی در ادامه اضافه  کرد: در آزمون انتخابي سراسري از تعداد  حاضرین بالغ بر 400 نفر،85 نفر (از سراسر كشور) پذيرفته شدند كه بعد از گذراندن اين دوره كه شامل آموزش و آزمونهاي ارزيابي سر مميزان مي باشد حدود 40 درصد از شرکت کنندگان به عنوان سر مميز انتخاب مي شوند كه يكي از وظايف آنان حضور در كميته هاي فرعي سيستمهاي مديريت ايمني به عنوان كارشناس و سر مميز خبره كشوري مي باشد .همچنین در پایان سخنرانی وی اولين آزمون زمان بندي شده دوره برگزار شد.

در ادامه نیز  مهندس مجرد مطالبی را در خصوص الزامات استاندار ISO22000 ، تعهد مدیریت، روش های اجرایی اجباری و سوابق مربوطه، اخلاق  و رفتار ممیزی، نحوه برخورد ممیزان، تفاوت ممیز و بازرس  تدریس نمود .

**لازم به ذکر است شرکت کنندگان این دوره هر روز یک آزمون کتبی ، یک بخش ارزیابی چالشی، یک ارزیابی توسط استاد مربوطه در آن روز را خواهند داشت و ضمن اینکه حضور به موقع و اثر بخش نیز دارای امتیاز میباشد.