اخبار : تشکیل کارگروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با کالاهای قاچاق در معاونت غذا و داروی ارومیه

تشکیل کارگروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با کالاهای قاچاق در معاونت غذا و داروی ارومیه

این جلسه با حضور معاون غذا و دارو و مدیران ذیربط، نمایندگانی از معاونت بهداشتی و تجهیزات پزشکی دانشگاه در 7 تیر ماه سال جاری در محل سالن شورا این معاونت برگزار شد.

به گزارش ایفدانا - Ifdana از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ارومیه:

این جلسه با حضور معاون غذا و دارو و مدیران ذیربط، نمایندگانی از معاونت بهداشتی و تجهیزات پزشکی دانشگاه در ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه مورخ 7/4/96 در محل سالن شورا این معاونت برگزار شد.

کارگروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با کالاهای قاچاق دانشگاه علوم پزشکی با هدف ساماندهی وضعیت سطح عرضه به لحاظ عدم توزیع دارو و مکمل‌ها، مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی به میزبانی معاونت غذا و داروی ارومیه تشکیل شد.

دکتر ملکی‌نژاد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آذربایجان غربی در این جلسه در خصوص بهبود نحوه اطلاع‌رسانی‌ها در راستای افزایش سطح آگاهی‌های عمومی، معرفی واحدهای صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی، انجام گشت‌های مشترک توسط اعضاء کارگروه به منظور نظارت هرچه بیشتر بر بازارهای تجهیزات و ملزومات پزشکی، تهیه تفاهم نامه مشترک با سایر ارگان‌های ذیربط و... به ارائه مطالب پرداختند.

اعضاء کارگروه در ادامه بر وجود برخی مشکلات پیش رو از جمله: ناکارآمدی برخی دستورالعمل‌های ارسالی، ضعف قوانین و عدم بازدارندگی جریمه‌های قانونی اشاره و بر اصلاح آن تاکید نمودند.