اخبار : اقدام موفق سازمان غذا و دارو در مبارزه با قاچاق کالا در کشور/سایر ارگان ها از این برنامه الگو بگیرند

اقدام موفق سازمان غذا و دارو در مبارزه با قاچاق کالا در کشور/سایر ارگان ها از این برنامه الگو بگیرند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اقدامات سازمان غذا و دارو با ارائه طرح برچسب اصالت و سلامت حاکی از این است که با مدرن‌ترین و به‌روزترین روش‌ها می‌توان اقدامات مهمی در مبارزه با قاچاق کالا در کشور انجام داد.

به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن استانداری استان آذربایجان شرقی با حضور استاندار، مدیران سازمان ها و ادارت دولتی مرتبط تشکیل شده بود معاونت غذا و دارو عملکرد خود را در راستای مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور تشریح کرد.

دکتر محبوب نعمتی معاون غذا و دارو در این نشست ضمن اشاره به تشکیل چهار کارگروه مختلف در کنترل و مبارزه با قاچاق محصولات خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، دارو و مکمل های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی اقدامات انجام شده در این زمینه ها را توضیح داد. وی همچنین اولین اقدام این معاونت را در مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه برای مصرف کنندگان عمومی عنوان کرد.

دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نیز ضمن اشاره به اقدامات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ارتباط با برچسب اصالت و سلامت کالا، ابراز کرد: این اقدام در سازمان غذا و دارو، حاکی از این است که با مدرن‌ترین و به‌روزترین روش‌ها می‌توان اقدامات مهمی در مبارزه با قاچاق کالا انجام داد و از سایر ارگان ها انتظار داریم که این تجربه موفق را در ارتباط با سایر کالاهای وارداتی نیز اجرا کنند.

در ادامه مهندس حسین زاده کارشناس تخصصی آرایشی و بهداشتی این معاونت در خصوص برچسب های اصالت و سلامت کالا و نحوه استعلام این نوع برچسب ها با معرفی سایت ttac برای اعضای کمیسیون توضیحاتی داد.