اخبار : اصلاح الگوی تغذیه در جامعه ضروری است

اصلاح الگوی تغذیه در جامعه ضروری است

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: اصلاح الگوی تغذیه در جامعه ضروری به نظر می رسد، مردم باید از سلامت خود مراقبت کنند.

به گزارش ایفدانا - به نقل از روایط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: دکتر شهریار مستوفی در کارگاه آموزشی  رابطین آموزش سلامت ادارات کرمانشاه که در روز سه شنبه سیزدهم تیرماه که در معاونت غذا و دارو برگزار شد گفت: تغذیه نامناسب یکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماریهای غیر واگیر است.

وی آگاهی نسبت به مصرف صحیح مواد غذایی را برای مردم ضروری دانست و  افزود: متأسفانه میزان آگاهی مردم از مواد غذایی مورد استفاده خود بسیار اندک است. ما به عنوان متولیان امر باید به فکر فرهنگ سازی در زمینه تغذیه صحیح باشیم.

دکتر مستوفی گفت:خوشبختانه دولت باهمکاری مجلس در برنامه ششم توسعه اهداف خوبی را برای دستیابی به سلامت مواد غذایی طرح ریزی کرده است که؛ به صفر رساندن میزان اسیدهای چرب ترانس در روغن های مصرفی خانوارها، کاهش 30درصدی میزان نمک در فرآورده های غذایی و به صفر رساندن میزان اسیدهای چرب ترانس در روغن های مورد استفاده در صنایع غذایی به کمتر از 2 درصد را از جمله موارد مهم این برنامه می باشند.

در ادامه مهندس لاله مظفری کارشناس مدیریت نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو افزود: بهتر است  مردم به صبحانه بیش از دیگر وعده های غذایی اهمیت دهند و سعی کنند در صبحانه از نان های سبوس دار استفاده نمایند.

وی گفت : هرچقدر رنگ نان تیره تر باشد ارزش غذایی آن نیز بیشتر است.