اخبار : استانهای مرزی بیش از سایر استانها در معرض خطر بیوتروریسم هستند

استانهای مرزی بیش از سایر استانها در معرض خطر بیوتروریسم هستند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: تهدید بیوتروریسم از بمب های هسته ای نیز خطرناک تر است. ورود یک ماده غذایی یا دارویی آلوده از مرزها می تواند سلامت یک جامعه را به خطر اندازد.

به گزارش ایفدانا - Ifdana؛ به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: دکتر امید عبدی در اولین همایش منطقه ای پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور که در روز چهارشنبه 14 تیرماه در سنندج برگزار شد عنوان کرد: وقتی که با چند گرم مواد آلوده می توان یک نسل را نابود کرد دیگر نباید به راحتی از کنار مقوله قاچاق گذشت.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر امحاء قاچاق اشاره کرد و افزود: کالاهای سلامت محور قاچاق باید سریعاً ‌پس از کشف و توقیف امحاء شود چرا که ما به هیچ وجه از سلامت آن اطمینان نداریم.

دکتر عبدی عنوان کرد: باید مردم را نسبت به مصرف کالاهای سلامت محور قاچاق تقلبی حساس کرد و به کودکان از سنین مهد کودک و دبستان در این خصوص آموزشهای لازم را ارائه داد.

وی وحدت رویه در دستگاههای اجرایی را در خصوص مبارزه با قاچاق ضروری دانست و عنوان کرد تمامی دستگاههای دولتی باید در خصوص مبارزه با کالاهای قاچاق همسو و هم جهت عمل کنند زیرا در غیر اینصورت نمیتوان گامهای مفیدی در این راستا برداشت.

وی به مشکلات نظارتی پیش روی دستگاه ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه هم قوانین ما و هم سیستم دستگاه های نظارتی ما همان روندی را ادامه می دهند که چندین سال پیش طراحی شده است. اکنون تعداد کارخانه ها و شرکت های واردات و توزیع کالاهای سلامت محور بسیار بیشتر شده اما ما همچنان با قوانین و چارت های تشکیلاتی سالها پیش کار می کنیم.

لازم به ذکر است در جنب این همایش، نمایشگاه دستاوردهای حوزه قاچاق نیز برپا شد که معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز حضور پررنگی داشت.

0