اخبار : برگزاری نشست هم اندیشی معاونت غذا و دارو و اداره کل تعزیرات استان آذربایجان غربی

برگزاری نشست هم اندیشی معاونت غذا و دارو و اداره کل تعزیرات استان آذربایجان غربی

دکتر حسن ملکی نژاد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در جلسه مشترک این معاونت با اداره کل تعزیرات حکومتی استان که 25 تیر ماه در محل جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی برگزار شد با اعلام این مطلب گفت:

به گزارش ایفدانا - Ifdana از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ارومیه:

دکتر حسن ملکی نژاد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در جلسه مشترک این معاونت با اداره کل تعزیرات حکومتی استان که 25 تیر ماه در محل جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: در زمینه بررسی تخلفات در کمیسیون ماده 11تعامل سازنده ای وجود دارد و پرونده‌های مربوط به تخلفات در امور بهداشت، درمان، دارو و تجهیزات پزشکی با حساسیت کامل بررسی و رسیدگی می‌شود.

دکتر ملکی نژاد در ادامه به برخی مشکلات قانونی موجود در زمینه برخورد با تخلفات اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قوانین تعزیرات حکومتی مصوب سال 1367 بوده و اصلاحیه‌ای برای قوانین مربوطه صادر نگردیده است؛ و متاسفانه در پیگیری‌های قانونی در برخورد با تخلفات مجازات‌های بسیار اندک و ناچیزی تعیین شده است و این امر موجب گردیده است تا برخورد با متخلفان بازدارندگی لازم را نداشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر در مقابل مختلفان سختگیری لازم اجرایی شود، قطعا مشکلات و وضعیت موجود مرتفع و به سمت بازدارندگی هرچه بیشتر سوق پیدا می‌کند.

این جلسه که به همت واحد حقوقی این معاونت ترتیب یافت؛ تصمیمات لازم در جهت هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر بین این دو سازمان و قوانین مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، نحوه تشدید مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور در سطح عرضه، شناسایی گلوگاه‌ها و شیوه جدید عرضه کالاهای قاچاق توسط متخلفان، برنامه ریزی پیرامون نحوه بازدید به صورت گشت‌های مشترک از سطح عرضه محصولات سلامت محور، نحوه تشکیل پرونده برای متخلفان و عرضه کنندگان فرآورده‌های سلامت محور غیرمجاز، فاسد، قاچاق و تقلبی از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در ادامه این جلسه مدیر کل تعزیرات حکومتی استان از اهتمام ویژه معاونت غذا و دارو در رسیدگی و تامین سلامت جامعه و پیگیری تخلفات موجود در حوزه سلامت مواد غذایی، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی، دارویی و ... قدردانی نمود.