اخبار : بازدید از مناطق آزاد ماکو و ارس بمنظور بررسی وضعیت کنترل فراورده های سلامت و راه اندازی آزمایشگاه کنترل غذا ودارو

بازدید از مناطق آزاد ماکو و ارس بمنظور بررسی وضعیت کنترل فراورده های سلامت و راه اندازی آزمایشگاه کنترل غذا ودارو

رئیس آزمایشگاه مرجع غذا و دارو و مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از مناطق آزاد ماکو و ارس بازدید کردند.

به گزارش ایفدانا، رئیس آزمایشگاه مرجع غذا و دارو و مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از مناطق آزاد ماکو و ارس بازدید کردند.

در این بازدید که بمنظور  بررسی وضعیت کنترل کالاهای سلامت محور و راه اندازی آزمایشگاه کنترل غذا ودارو صورت گرفت دکتر بهرام داریی  ضمن تاکید بر پتانسیلهای مناطق آزاد گفت: مسئولین  ارشد شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور پیشتر برای ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در راستای افزایش  ایمنی و سلامت فراورده های  سلامت وارداتی آمادگی خود را اعلام کرده اند.

رئیس آزمایشگاه مرجع غذا و دارو با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سازمان متبوعش با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: با امضای تفاهم نامه مذکور، اختیارات سازمان غذا و دارو در نظارت بر محصولات سلامت‌ محور مناطق، به شورای عالی مناطق آزاد تفویض شد.
وی با تاکید بر اینکه لازمه تحقق قطعی بسیاری از تفویض ها وجود زیرساخت های مورد نیاز در آنهاست عنوان کرد: طبق این تفاهم‌نامه اختیارات سازمان غذا و دارو در نظارت بر کالاهای سلامت‌محور به مناطق آزاد تفویض گردید تا بر اساس وحدت رویه ای که بوجود می آید نظارت بر محصولات سلامت محور در مناطق آزاد تشدید می شود.

دکتر داریی  با بیان اینکه نظارت بر واردات کالاهای سلامت محور در حوزه غذا، دارو، آرایشی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی و تولیدات داخل توسط سازمان غذا و دارو انجام می شود؛ خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهم تاکید شده در سیاست های اقتصاد مقاومتی تسهیل و تسریع در امور سرمایه گذاری است و با ایجاد زیرساخت ها، تاثیر مطلوب تفویض اختیارات سازمان غذا و دارو به مناطق آزاد ارس و ماکو به خوبی مشخص می شود.

به گزارش گزارش ایفدانا؛ بر اساس تفاهم نامه منعقده در آذرماه 1394 بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و سازمان غذا و دارو شورای عالی مناطق آزاد متعهد شد تا کمیته فنی قانونی مواد خوراکی،‌آرایشی و بهداشتی دارویی را به همراه تجهیزات پزشکی و مکمل‌ها بر اساس ضوابط سازمان غذا و دارو تشکیل دهد و امکانات لازم را برای همکاری کامل مدیرعامل هر منطقه با بازرسان این سازمان فراهم کند.
 همچنین سازمان غذا و دارو نیز متعهد شد تا همه مقررات قانونی، ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان را به هر منطقه و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارائه کرده و همه پاسخ‌های آزمایشگاهی صورت گرفته در آزمایشگاه‌های مورد تأئید خود در مناطق آزاد را بپذیرد.