اخبار : ارتباط HIS بیمارستان با سامانه سام دت (سامانه مدیریت دارو و تجهیزات پزشکی)

ارتباط HIS بیمارستان با سامانه سام دت (سامانه مدیریت دارو و تجهیزات پزشکی)

جلسه ای با هدف آگاهی و انتقال امن اطلاعات نسخ در قالب پیام های الکترونیکی بین سامانه های نرم افزاری در حوزه بهداشت در معاونت غذا و دارو تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایفدانا - ازروابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ روز یکشنبه 8 مرداد 96 جلسه ای با حضور دکتر زراعتی مدير آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه تهران، دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو تهران و جمعی از شرکت های نرم افزاری جهت ارتباط HIS بیمارستان با سامانه سام دت (سامانه مدیریت دارو و تجهیزات پزشکی) در محل سالن شورای معاونت برگزار گردید.

همچنین،این سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت HIS یک میان افزار پیام گرا است و وظیفه آن انتقال امن اطلاعات نسخ در قالب پیام های الکترونیکی بین سامانه های نرم افزاری در حوزه بهداشت می باشد.

در ادامه دکتر  منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو تهران گفت: لیست فرمولاری برای دسترسی به سامانه HIS تهیه گردیده، که از بین دوهزار قلم داروی رسمی ششصد تا هفتصد قلم آن توسط بیمارستان ها در سامانه ثبت شده است.

وی افزود: جهت کنترل هزینه ها و تدوین پروتکل های مصرفی نیاز به یک بستر می باشد که از طریق سامانه HIS تهیه شده تا از این طریق بیمارستان ها با یک دیتای یکسان بتوانند اطلاعات را در این سامانه درج نمایند.