اخبار : ساخت ساختمان جدید آزمایشگاه تخصصی کنترل محصولات سلامت محور در منطقه آزاد ماکو

ساخت ساختمان جدید آزمایشگاه تخصصی کنترل محصولات سلامت محور در منطقه آزاد ماکو

این آزمایشگاه با هدف ارتقاء زیر ساخت‌های سلامت، افزایش کیفیت کالاهای سلامت محور، افزایش صادرات و واردات و... در ابعاد 200 مترمربع در محل پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو احداث می شود.

به گزارش ایفدانا -  Ifdana از گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی ارومیه:

این آزمایشگاه با هدف ارتقاء زیر ساخت‌های سلامت، افزایش کیفیت کالاهای سلامت محور، افزایش صادرات و واردات و... در ابعاد 200 مترمربع در محل پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو احداث می شود.

این خبر را دکتر دارائی رئیس آزمایشگاه مرجع غذا و دارو و دکتر جنت مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در نشست تخصصی با فروزان مدیر عامل منطقه آزاد ماکو اعلام کرد و گفت: تجهیز و ارتقاء آزمایشگاه کنترل محصولات سلامت محور منطقه آزاد ماکو موجب تسهیل امور تجاری و نیز امکان انجام آزمایشگاه‌های تخصصی به لحاظ فلزات سنگین و... را فراهم می‌کند.

در این بازدید که به منظور بررسی وضعیت کنترل کالاهای سلامت محور و راه اندازی آزمایشگاه تخصصی صورت گرفت دکتر بهرام دارایی ضمن تاکید بر پتانسیل‌های مناطق آزاد گفت: مسئولین ارشد شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور پیش‌تر در زمینه ایجاد زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در راستای افزایش ایمنی و سلامت فرآورده های وارداتی آمادگی خود را اعلام کرده اند.

وی گفت: قدم های اولیه این آزمایشگاه از سال 1395 برداشته شده است و تاکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است.

دکتر دارایی تاکید کرد: ولی به دلیل افزایش تعداد تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و به لحاظ رعایت مقررات GLP باید شرایط فیزیکی و ساختمانی آزمایشگاه ارتقا یابد.

در این جلسه دکتر جنت مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: آزمایشگاه کنترل غذا و داروی ارومیه به عنوان قطب سنجش باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در کشور محسوب می شود. که امید است با همکاری مشترک و از طریق آموزش نیروهای کارشناسی، این امکانات در آزمایشگاه منطقه آزاد ماکو نیز فراهم گردد.

دکتر ملکی نژاد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات ارزنده انجام یافته در منطقه آزاد ماکو، بر انجام همکاریهای مشترک در زمینه تامین امنیت کالاهای سلامت محور و آموزش نیروهای تخصصی اعلام آمادگی کرد.