اخبار : کاهش هزینه های تعمیرات و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی/تدوین دستورالعمل های 40 دستگاه در آینده

کاهش هزینه های تعمیرات و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی/تدوین دستورالعمل های 40 دستگاه در آینده

معاون اداره مهندسی و نگهداری اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در راستای تدوین دستورالعمل های کاربری و نگهداری پیشگیرانه برای دستگاه های پزشکی مستقر در مراکز درمانی صورت گرفت.

مهندس  مجتبی نجفی، معاون اداره مهندسی و نگهداری اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، گفت: در راستای تدوین دستورالعمل های کاربری و نگهداری پیشگیرانه برای دستگاه های پزشکی مستقر در مراکز درمانی صورت گرفت.

وی افزود: در مرحله اول در سال 94 اقدام به تدوین دستورالعمل های کاربری و نگهداری پیشگیرانه برای 8 دستگاه از جمله دستگاه های ماشین بیهوشی، ونتیلاتور، الکتروسرجری، اکسیژن ساز بیمارستانی، لیزر پزشکی، اتوکلاو بیمارستانی، آندوسکوپی بیمارستانی و امحا زباله انجام شد.

مهندس نجفی ادامه داد: تدوین این دستورالعمل های کاربری و نگهداری با همکاری شرکت های مهندسی پزشکی بوده است  که در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار گرفته تا بتوانند استفاده بهینه ای از تجهیزات داشته و بتوانیم هزینه های مربوط به تعمیرات و کالیبراسیون دستگاه ها را تا حد ممکن به حداقل برسانیم.

وی گفت: یکی از اهداف مهم ما این است که در آینده این دستورالعمل ها به 40 دستگاه برسد که برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.