اخبار : تجهیز آزمایشگاه ها برای مبارزه با تقلبات/آزمایشگاه های مرزی زیر ذره بین سازمان غذا و دارو

تجهیز آزمایشگاه ها برای مبارزه با تقلبات/آزمایشگاه های مرزی زیر ذره بین سازمان غذا و دارو

رئیس آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: در بازدیدهایی که از معاونت های غذا و دارو برخی استان ها داشته ایم خوشبختانه اکثر آزمایشگاه ها مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی هستند.

دکتر بهرام دارایی، رئیس آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا " گفت: در بازدیدهایی که از معاونت های غذا و دارو برخی استان ها داشته ایم خوشبختانه اکثر آزمایشگاه ها مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی هستند.

وی گفت: در طرح تحول سلامت تمامی آزمایشگاه های غذا و دارو در سراسر کشور ارتقا پیدا کرده تا در حد آزمایشگاه مرجع فعالیت نمایند.

دکتر دارایی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که به آزمایشگاه ها صورت گرفته کمک های تجهیزاتی و آموزشی برای مقابله و مبارزه با تقلبات بوده است که نتایج بسیار تاثیر گذاری داشته است.

رئیس آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: آزمایشگاه های غذا و دارو سطح یک به تکنیک های روز دنیا مجهز هستند و در تلاش هستیم تا دیگر آزمایشگاه ها را نیز به این تکنیک ها مجهز نماییم.

دکتر دارایی گفت: هدف مهم دیگر ما این است که آزمایشگاه های مرزی را با توجه به واردات کالاها بتوانیم به پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات مجهز نماییم.

وی در پایان گفت: بازدیدهای دوره ای برای بررسی آزمایشگاه های غذا و دارو در حال انجام است و در این بازدیدها مشکلات را بررسی و رفع می کنیم.