اخبار : افتتاح انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی غرب کشور در کرمانشاه

افتتاح انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی غرب کشور در کرمانشاه

دکتر حسین کریم رئیس دانشگاه گفت: تجهیزات پزشکی ، صنعت و فناوری مهی در دنیاست که گاهی به عنوان اهرم فشار و اسلحه از آن استفاده می‌شود و کشور‌ها باید سعی کنند خود در این زمینه مولد باشند.

به گزارش ایفدانا - Ifdana؛ به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: دکتر کریم که در نشست افتتاح انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور نمایندگی کرمانشاه سخن می گفت اظهار داشت: همکاران پزشک یک روز بدون تجهیزات پزشکی را نمی‌توانند تصور کنند و این بخش ضروری، کار آمد و بازوی اساسی پزشکی در ارائه درست خدمات در فرایند سیستم درمانی است.
وی با بیان اینکه انجمن باید با توجه به سه راس مراکز صنعتی، تولید کنندگان تجهیزات، مراکز دانشگاهی و درمانی، مردم و استفاده کنندگان، در این سه بخش کارکرده و فعالیت تاثیر گذاری داشته باشد، افزود: همچنین توجه به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، همکاری با مراکز رشد و بخش‌های دانشگاهی، تدوین، اجرا و مراقبت از استاندار‌ها از اهم وظایف این انجمن است.
رئیس دانشگاه اظهار داشت: انتظار داریم انجمن در کنار تعامل با دانشگاه، ارتباط صنعت - دانشگاه را تقویت کند زیرا با اتصال صنعت و دانشگاه اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد.
دکتر کریم همچنین یادآور شد: این انجمن باید بر روی کیفیت کار کند و این راه موفقیت صنایع است نه تولید انبوه و دنیا دنیای رقابت برسر کیفیت است چرا که تجهیزات بی کیفیت جان بیماران را به طور جدی تهدید می‌کند.

وی همچنین افزود: آموزش مداوم متخصصین ،کارشناسان و کاربرهای تجهیزات پزشکی باید جزو برنامه های مهم این انجمن باشد و حد گسترده ظرفیت دستگاه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه در پایان نگهداشت کالاهای سرمایه ای را بسیار مهم دانست و بر کوشش جدی انجمن در این زمینه تأکید داشت.