اخبار : پایش و ارزیابی عملکرد معاونت غذا و دارو ارومیه توسط تیم ارزیابی از سازمان غذا و داروی کشور

پایش و ارزیابی عملکرد معاونت غذا و دارو ارومیه توسط تیم ارزیابی از سازمان غذا و داروی کشور

تیم ارزیابی متشکل از نمایندگان ادارات کل سازمان غذا و دارو با هدف ارزیابی، پایش و تهیه گزارش از عملکرد واحدهای زیر مجموعه از معاونت غذا و دارو ارومیه بازدید نمودند.

به گزارش ایفدانا - Ifdana از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ارومیه:

تیم ارزیابی متشکل از نمایندگان ادارات کل سازمان غذا و دارو با هدف ارزیابی، پایش و تهیه گزارش از عملکرد واحدهای زیر مجموعه از معاونت غذا و دارو ارومیه بازدید نمودند.

دکتر ملکی نژاد معاون غذا و داروی استان آذربایجان غربی ضمن خیر مقدم به نمایندگان سازمان، خلاصه‌ای از اهم فعالیت‌های حوزه معاونت غذا و دارو، مدیریت نظارت بر مواد غذایی، مدیریت نظارت بر دارو و مخدر، و اداره تجهیزات پزشکی، اداره فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل، مدیریت آزمایشگاه و کنترل مواد غذایی را بیان کرد.

دکتر ملکی‌نژاد ضمن مهم دانستن امر ارزیابی گفت: هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت‌های خود بالاخص در محیط‌های پیچیده و پویا نیازمند نظام ارشیابی است. این امر ضمن بهبود و توسعه فعالیت‌ها، بر هم افزایی و ایجاد انگیزه در کارکنان و نیز دستیابی به اهداف سازمان و تامین سلامت آحاد جامعه کمک شایانی می‌کند.

مهندس عرب عامری نماینده اداره کل راهبردی، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و دارو گفت: پایش و ارزیابی عملکرد معاونت های غذا ودارو دانشگاه های علوم پزشکی کشور با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و محدودیت‌ها و ایجاد اطلاعات برای مدیران در تصمیم گیری‌های کشوری است.

عرب عامری هدف از بازدیدهای استانی را رفع نواقص در راستای رسیدن به اهداف دولت و وزارت متبوع، انجام برنامه‌ریزی‌های متمرکز و سودمند، هم اندیشی و رفع نواقصات احتمالی موجود در وب سایت ارزیابی عملکرد، یکسان سازی و تجمیع شاخص های موجود در قالب 114 شاخص اصلی در سامانه ارزیابی عملکرد و... دانست.

نماینده اداره کل راهبردی، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و دارو اصلاح چارت سازمانی، رایزنی به کارگیری 1500 نیروی متخصص، گردآوری داشبورد مدیریتی و اطلاعاتی، پرسنلی و واحدهای تحت سرپرستی را از جمله برنامه‌های آتی سازمان غذا و دارو عنوان کرد.

در این جلسه مهندس عرب عامری از رتبه‌های برتر کشوری معاونت غذا و داروی ارومیه در ارزیابی عملکرد، از جمله حوزه‌های آزمایشگاه کنترل غذا و دارو، مدیریت نظارت بر امور دارو و مواد مخدر و واحد روابط عمومی تشکر نمود

گفتنی است: در این پایش کلیه مستندات و شاخص‌های معاونت غذا و داروی ارومیه در حوزه‌های ذیربط توسط دکتر پورهاشم، دکتر بهمنش، مهندس خویشوند، مهندس عظیم زاده مورد بررسی قرار گرفت و بازرسان سازمان ضمن مثبت ارزیابی نمودن نتایج حاصل از ارزیابی و پایش، در جلسه ای با حضور معاون و مدیران این معاونت به جمع‌بندی و بحث و تبادل ‌نظر در خصوص عملکرد واحدهای ذی‌ربط پرداختند.