اخبار : باید متناسب با علم روز پزشکی رشد کنیم/کاهش قیمت و تضمین کیفیت با حذف واسطه ها

باید متناسب با علم روز پزشکی رشد کنیم/کاهش قیمت و تضمین کیفیت با حذف واسطه ها

رئیس سازمان غذا و دارو در نشست صمیمی با مدیران تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو: باید متناسب با علم روز پزشکی رشد کنیم/کاهش قیمت و تضمین کیفیت با حذف واسطه ها

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، دکتر غلامرضا اصغری، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در نشست صمیمی با مدیر کل و مدیران ارشد اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه باید اولویت های خود را مشخص کنیم تا بتوانیم به سلامت جامعه کمک موثری داشته باشیم اظهار داشت: باید تمامی فعالیت های خود را به سلامت مردم متمرکز کنیم و هر تصمیمی گرفته می شود باید نگاه کنیم که آیاد به سلامت مردم کمک می کند یا نه و مسائل بعدی در اولویت های بعدی قرار میگیرند.

وی افزود: ما در کنار هم و با حمایت های یکدیگر باید به سلامت مردم کمک کنیم.

دکتر اصغری اظهار داشت: روز به روز دانش پزشکی پیشرفت می کند و قطعا تجهیزات پزشکی هر روز جایگاه تعیین کننده تری در بحث درمان پیدا می کند و به همین دلیل باید متناسب با آن رشد کنیم و بتوانیم وظیفه نظارتی خود را نیز اعمال کینم.

رئیس سازمان غذا و دارو غذا و دارو ادامه داد: از عمده ترین نکاتی که بسیار مورد توجه است این است که عمده ترین مصرف کننده دارو و تجهیزات پزشکی خود وزارت بهداشت می باشد که اگر این قسمت راساماندهی کنیم یعنی بیمارستان های دولتی خودمان را ساماندهی کرده ایم و کمک بسیار موثری می توانیم به اصلاح وضع موجود داشته باشیم

دکتر اصغری گفت: باید در انتقال تکنولوژی به کشور و ایجاد اشتغال تلاش کنیم که در این راستا باید ارتباط با تولید کنندگان تقویت شود که می توانیم سیاست های اقتصاد مقاومتی را نیز تحقق بخشیم.

وی عنوان کرد: باید سعی کنیم از برندهای اصلی دنیا بخواهیم تا با انتقال تکنولوژی به کشور کالاهای باکیفیت در کشور داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت بیان نمود: هر چقدر بتوانیم واسطه ها را کمتر و حذف کنیم در کاهش قیمت و تضمین کیفیت بسیار موثر خواهد بود.

دکتر اصغری گفت: تولیدات داخلی و شرکت های دانش بنیان نیز خوشبختانه رشد بسیار خوبی در سال های اخیر داشته اند و باید کمک کنیم تا تقویت شوند و بازار های خود را پیدا کنند که با اینکار فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی نیز می توانند در عرصه های مختلف و اقتصاد کشور سهیم باشند که در این زمینه باید از تجارب کشور های موفق استفاده نماییم.