اخبار : ضد آفتاب، ماده آرایشی موثر در پیشگیری از سرطان پوست

ضد آفتاب، ماده آرایشی موثر در پیشگیری از سرطان پوست

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه، مصرف ضد آفتاب را موثر در پیشگیری از سرطان پوست برشمرد.

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مهندس مریم قیاسی گفت: محصولات جوان سازی پوست فرآورده هایی جهت مراقبت از پوست هستند كه برای تشدید و بهتر‌سازی آرایش و صاف كردن پوست طراحی می‌ شوند. این محصولات ممكن است عملكرد پوست را بهبود بخشیده و از پیری پوست جلوگیری كنند.

 وی، آلفا هیدروکسی اسید مثل گلیكولیك اسید و بتاهیدروكسی اسید مثل سالسیلیك اسید را از جمله محصولات جوان سازی پوست برشمرد و افزود: هیدروكسی اسیدها پوسته اندازی پوست را افزایش می ‌دهند (از بین بردن پوست مرده)، ظاهر پوست را صاف ‌تر و شفاف تر می ‌كنند و احساس نرمی را بیشتر می‌ كنند.

قیاسی یاد آور شد: بعضی ویتامین‌ها مثل ویتامین A ظاهر پوست را جوان ‌تر می کنند، اما ممكن است پوست را خشك یا تخریب كنند، لذا باید تحت نظر پزشک متخصص پوست استفاده شوند. متخصص پوست می ‌داند این مواد چگونه باید استفاده شود و می‌ تواند رهنمودهایی را برای داشتن پوستی سالم به بیماران ارائه دهد.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه اظهار کرد: ضد آفتاب‌ها از پیری و سرطان پوست ناشی از آفتاب جلوگیری می‌ كنند و بهتر است برای همه ی افراد با هر نوع پوستی استفاده شوند.