اخبار : امیدوار به پرداخت زودهنگام مطالبات صنعت دارو سازی هستیم

امیدوار به پرداخت زودهنگام مطالبات صنعت دارو سازی هستیم

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از جمله معضلاتی که در حال حاضر صنعت داروسازی کشور با آن مواجه است کمبود نقدینگی می باشد وامیدواریم در زمانی زود هنگام آن را انجام دهیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از جمله معضلاتی که در حال حاضر صنعت داروسازی  کشور با آن مواجه است کمبود نقدینگی می باشد به ایفدانا گفت: یکی از دغدغه‌های مهم در چرخه دارو، پرداخت مطالباتی است که با تاخیر انجام می شود

دکتر غلامرضا اصغری اضافه کرد: همه شرکت‌های دارویی باید در حوزه تولید داروهای کیفی تلاش کنند  ما نیز تلاش می کنیم  مشکل پرداخت مطالبات آنها را از طریق سازمانهای مرتبط بر طرف کنیم.

وی همچنین افزود: انجام این مشکل به مدد  همکاریهای فرا بخشی  و بین بخشی بویژه سازمان‌های بیمه گر، بانک مرکزی، سازمان مدیریت و وزارت بهداشت است که به رفع زود هنگام آنها بسیار امیدواریم.

دکتر اصغری عنوان داشت: با توجه به رایزنی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه و بیمه‌ها صورت گرفته است قرار است مطالبات صنایع داروسازی حداکثر تا پایان شهریورماه و با  بهر همندی از منابع مالی بیمه ها پرداخت شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو  در پایان خاطر نشان کرد: 90درصد از هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان  که مردم باید پرداخت می کردند پیرو طرح تحول نظام سلامت و توسط  دولت  دولت پرداخت شده است.