اخبار : پس از سالها تلاش، ایران عضو PIC/S شد

پس از سالها تلاش، ایران عضو PIC/S شد

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اعلام کرد که سیستم نظارت دارویی ایران به عضویت ارگان بین المللی بازرسی داروییPIC/S درآمد.

به گزارش ایفدانا، مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اعلان این خبر که پس از اخذ ارای مثبت اعضای کمیته مرکزی، سیستم نظارت دارویی ایران به عضویت ارگان بین المللی  بازرسی داروییPIC/S درآمد اظهار داشت:این عضویت بدلیل دفاعیات مقبول  از  سیستم نظارتی سازمان غذا و دارو ممکن شده و می تواند به عنوان نمادی از جایگاه والای صنعت داروسازی ایران تلقی گردد.

مهندس محمد هاشمی  عضویت در ارگان بین المللی بازرسی دارویی را ثمره برنامه ریزی،سیاستگذاری، کوششهای فنی فروان و البته مستمر و دراز مدت سازمان غذا و دارو و همراهی و همکاری مطلوب صنایع حوزه دارو سازی دانست و با بیان اینکه  اهمیت عضویت در چنین نهادی بین المللی، زمانی بیشتر جلوه می کند که بدانیم  هیچیک از کشورهای خاور میانه تا کنون موفق به عضویت در آن نشده اند کما اینکه در آسیا نیز تعداد کشور هایی که موفق به الحاق به پروتکل PIC/S  شده اند به انگشتان دو دست نمی رسند.

وی همچنین ادامه داد:  از جمله برنامه هایی که در بحث ارتقای کیفیت دارو مورد توجه سازمان غذا و دارو می باشد؛ ارتقای نظارت بر نحوه تولید و کنترل اقلام دارویی از طریق اجرای استانداردهای PIC/S است.
مهندس هاشمی با اشاره به  اینکه الحاق به PIC/S بعنوان نهادی بین المللی که  ارگانهای نظارتی را مورد ممیزی قرار می دهد؛ برای صنعت داروسازی ما از اهمیت شایانی برخوردار بوداه و هست اظهار داشت:  با رخداد این اتفاق مهم، تراز استانداردهای داروسازی   کشور مطابق با استانداردهای بین المللی ارتقاء می یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این عضویت بی شک برای صنعت دارو سازی کشور یک گام به جلو   محسوب می شود و  ثمراتش در آینده ای نه چندان دور بیشتر آشکار می شود.