اخبار : بهترین میان وعده برای دانش آموزان

بهترین میان وعده برای دانش آموزان

انتخاب نوع میان وعده مصرفی از اهمیت ویژهای برخوردار است و استفاده از غلات کامل ،میوه ها و سبزیها، دانه ها و مغز های خوراکی و لبنیات کم چرب از جمله میان وعده های سالم و مناسب است.

به گزارش ایفدانا، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا در خصوص اهمیت میان وعده گفت: میان وعده یک وعده غذایی بسیار مهم است که نقش بسزایی در سلامتی بدن و علی الخصوص رشد کودکان دارد. مصرف میان وعده‌ها برای تمامی افراد لازم است، اما کودکان، نوجوانان، ورزشکاران و همچنین افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بیشتر از سایرین باید به آن توجه کنند و میان وعده های مناسب را در برنامه غذایی خود بگنجانند. ميان‌وعده ايده‌آل با فاصله 3-2 ساعت بعد يا قبل از هر وعده غذايی خورده می‌شود. اين موضوع به شما کمک می‌کند در حجم کمتر و سالمتر غذا بخوريد و برای انجام فعاليت‌های روزانه احساس ضعف نداشته باشيد.

 

زهرا مجدی خاطرنشان کرد: میان‌وعده‌های سالم باید بخشی از برنامه روزانه کودکان مدرسه‌ای نیز باشد، چون انرژی مورد نیاز بدن آنان را تامین می‌سازد و از پُرخوری کودکان در وعده‌های اصلی غذایی جلوگیری می‌کند.

 

 وی افزود: انتخاب نوع میان وعده مصرفی از اهمیت ویژهای برخوردار است و استفاده از غلات کامل ،میوه ها و سبزیها، دانه ها و مغز های خوراکی و لبنیات کم چرب از جمله میان وعده های سالم و مناسب است.

 

مجدی در ادامه بیان داشت: برخی مواد غذایی مانند انواع پفک ، چیپس، شکلات، شیرینی ها، پیراشکی ، نوشابه هاي گازدار، برخی آب میوه هاي صنعتی، انواع ساندویچ هاي سوسیس، کالباس، همبرگر آماده و پیتزا، که متاسفانه به دلایل مختلف تقاضاي مصرف آن ها در بین کودکان و نوجوانان بالاست، همگی جزو خوراکی ها و غذاهایی هستند که انرژي زیاد داشته ولی از لحاظ تفذیه اي کم ارزش هستند و بجز تامین میزان زیادي انرژي و برطرف کردن حس گرسنگی، کمکی به برآورده شدن سایر نیازهاي رشد و سلامت دانش آموزان نمی کنند؛ حال آن که استفاده از مواد غذایی مفید و مناسب در میان وعده ها ، به خوبی بخشی از نیاز رشد و سلامت تغذیه اي دانش آموزان را تامین می کنند .