اخبار : طرح خرید نیمه متمرکز دارو و ملزومات پزشکی از الگوهای موفق کشور است

طرح خرید نیمه متمرکز دارو و ملزومات پزشکی از الگوهای موفق کشور است

طرح خرید نیمه متمرکز دارو و ملزومات پزشکی از الگوهای موفق کشور است

به گزارش ایفدانا، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه؛ دکتر امید عبدی در نشست مشترک با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که صبح امروز در معاونت غذا و دارو تشکیل شد گفت : یکی از نقاط قوت معاونت غذا و دارو خرید نیمه متمرکز دارو و ملزومات پزشکی است که در سال گذشته یکصدو سی میلیارد تومان صرف خرید دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شده است و با اجرای طرح خرید نیمه متمرکز هفده میلیارد تومان صرفه جویی شده است.

وی گفت: غذا و دارو دو حوزه پرچالش است که انسانها از تولد تا مرگ با آن در ارتباط هستند، در حوزه غذا با چالش های زیادی مواجه هستیم که استفاده از مواد نگه دارنده ، رنگهای غیر مجاز و مواد ناسالم در تولید مواد غذایی از مخاطرات بسیار جدی این مقوله است . 
وی با اشاره به اینکه بیشترین شکایات درحوزه مواد غذایی مربوط به فرآورده های گوشتی است گفت: وجود بلانکیت و نیترات دو معضل جدی در صنایع غذایی می باشد. 
معاون غذا و دارو دانشگاه نان را یک کالای استراتژیک توصیف کرد و افزود: باتوجه به اینکه مردم روزانه و در سه نوبت از نان به عنوان قوت غالب استفاده می کنند نقش مهمی در سلامتی آنها دارد و استفاده برخی از نانواها از جوش شیرین و کمبود سبوس و مواد مغذی در آرد تولیدی کارخانه ها از مشکلات عمده این حیطه وسیع می باشد.
دکتر عبدی با اشاره به توان  مدیران و کارشناسان معاونت غذا  ودارو گفت: خوشبختانه در این معاونت مدیران و کارشناسان از توان و نوآوری خوبی برخوردارند که با تکیه براین ظرفیت  مهم کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است اما کمبود نیروی انسانی باتوجه به وسعت کار در روند روبه رشد وظایف کاری حوزه غذا و دارو ، معاونت را با چالش های بسیار جدی روبرو ساخته است.