اخبار : مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذاودارو: برنامه های پیشرو با همکاری دانشگاهها در سال 1396

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذاودارو: برنامه های پیشرو با همکاری دانشگاهها در سال 1396

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذاودارو در همایش مدیران تجهیزات پزشکی کشور: برنامه های پیشرو با همکاری دانشگاهها/ تفویض امور به دانشگاهها/استانداردسازی و مدیریت نگهداشت/ توانمندسازی کارشناسان و جبران خدمات آنها / توسعه نظارتها

دکتر بیگلر مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذاودارو در همایش مدیران تجهیزات پزشکی کشور گفت: برنامه های پیشرو در سال 1396 داریم که امیدواریم با همکاری دانشگاهها عملیاتی شود.

وی افزود از مهمترین و الویتهای این برنامه ها، توسعه تفویض امور به دانشگاهها از جمله تفویض ثبت اقلام آزمایشگاهی تحقیقاتی و همچنین صدور پروانه ساخت اقلام کلاس خطر A به دنبال تفویض تمدید پروانه ساخت کلاس خطر A و B در سال 1395 می باشد.

دکتر بیگلر در ادامه گفت: توسعه نرم افزارهای استانداردسازی و مدیریت نگهداشت در سطح مراکز درمانی از دیگر برنامه هاست. همچنین وی گفت: برنامه توانمندسازی کارشناسان و جبران خدمات آنها در سطح ستاد و دانشگاهها  از برنامه های مهم در سال جاری می باشد. 

دکتر بیگلر توسعه نظارتها در امر مبارزه با قاچاق کالا و فرهنگ سازی اعلام خطاها در سامانه ADR را که از خرداد ماه سال جاری شامل حوزه تجهیزات پزشکی نیز گردیده است را ضروری دانست و خاطر نشان ساخت با اعلام فراخوان کالاهای غیرمجاز و معیوب، موجب ارتقاء ایمنی و کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی خواهیم بود.

وی حمایت از تولیدات صادرات محور را از دیگر برنامه های اداره کل دز سطح کشور و با همکاری دانشگاهها در سال 1396 نام برد.