اخبار : تغذیه نامناسب از مهم ترین علل اضافه وزن و چاقی است

تغذیه نامناسب از مهم ترین علل اضافه وزن و چاقی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تغذیه نامناسب از مهم ترین عوامل ابتلا به بیماری های غیرواگیر است و یکی از علل اضافه وزن و چاقی است.

به گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل از روابط عمومی غذا و داروی اهواز، تغذیه نامناسب از مهم ترین عوامل ابتلا به بیماری های غیرواگیر است و یکی از علل اضافه وزن و چاقی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به شیوع بیماری های غیر واگیر ناشی از مصرف بی رویه مواد غذایی نامناسب، تغذیه غلط و عدم تحرک، اصلاح الگوی تغذیه جهت حفظ و ارتقاء سلامت جامعه موضوعی مهم و اساسی است.

دکتر ایرج نظری در حاشیه همایش روز جهانی که امروز در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز، برگزار شد، با بیان اینکه بیماری های غیر واگیر مهمترین علت مرگ و میر در کشور بشمار می روند، اظهار کرد: از مهمترین عوامل خطر بیماری های غیر واگیر را می توان تغذیه نامناسب، مصرف بی رویه قند، نمک و چربی ذکر کرد.

وی افزود: شیوع چاقی، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی در جامعه امروزی و بروز بیماری های ناشی از سوء تغذیه و کمبود ریز مغذی های دریافتی، کاهش تحرک و ورزش سلامت عمومی را دچار آسیب کرده بنابراین برنامه های سازمان غذا و دارو در خصوص اصلاح الگوی مصرف از اهمیت ویژه برخوردار است.

دکتر نظری در پایان یادآور شد: سازمان خوار و بار جهانی ( فائو) هر ساله ۱۶ اکتبر برابر با ۲۴ مهرماه مقارن با سالروز تاسیس آن سازمان را به عنوان روز جهانی غذا اعلام کرده و شعار امسال این روز تغییر آینده مهاجرت ، سرمایه گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی انتخاب شده است و تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت نیز شعار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شده است.