اخبار : راه اندازی بخش اندازه گیری باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در محصولات کشاورزی توسط معاونت غذا و داروی اهواز

راه اندازی بخش اندازه گیری باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در محصولات کشاورزی توسط معاونت غذا و داروی اهواز

مدیرآزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی،آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی اهواز، از راه اندازی بخش اندازه گیری باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در محصولات کشاورزی توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهوازخبر داد.

به گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل ازروابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، مدیرآزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی،آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی اهواز، از راه اندازی بخش اندازه گیری باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در محصولات کشاورزی توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهوازخبر داد.
مهندس رضا زاده دباغ در گفت و گو با خبرنگار ایفدانا، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز که یک دستگاه نظارتی محسوب می شود، توانسته است با کسب توانمندی های علمی و اجرایی، باقیمانده سموم دفع آفات نباتی بیش از یکصد و ۹ سم متفاوت را اندازه گیری کند.
وی ادامه داد: با کسب این توانمندی های ارزشمند دیگر نیازی به خروج نمونه ها به خارج از استان خوزستان برای انجام آزمون وجود ندارد.
مهندس زاده دباغ، اطمینان از صحت نتایج، صرفه جویی در زمان و صرفه جویی در هزینه ارسال و انجام آزمون را از دیگر مزایای راه اندازی بخش اندازه گیری باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در محصولات کشاورزی عنوان کرد.
مدیرآزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی،آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی اهواز با بیان اینکه امسال به راحتی می توان طرح ملی پایش سموم باقی مانده در مواد غذایی را اجرا کرد، افزود: این اقدام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در راستای تحقق اهداف برنامه عملیاتی است.