اخبار : روال جدید اخذ کد IRC موقت جهت سازمان ها و شرکتهای دولتی به منظور اخذ مجوز ورود و ترخیص

روال جدید اخذ کد IRC موقت جهت سازمان ها و شرکتهای دولتی به منظور اخذ مجوز ورود و ترخیص

معاون فنی اداره کل امور تجهیزات و ملزومات سازمان غذا و دارو خبر داد: روال جدید اخذ کد IRC موقت جهت سازمان ها و شرکتهای دولتی به منظور اخذ مجوز ورود و ترخیص

مهندس سلیمانی معاون فنی اداره کل امور تجهیزات و ملزومات سازمان غذا و دارو گفت: یرو هماهنگی انجام شده با دفتر فناوری اطلاعات و سامانه های سلامت سازمان غذا و دارو، روال اخذ کد IRC موقت جهت سازمان ها و شرکتهای دولتی و موارد خاص(با تصویب کمیته فنی تجهیزات پزشکی) فاقد نمایندگی قانونی، به منظور اخذ مجوز ورود و ترخیص به شرح ذیل اعلام می گردد:

  1. در ابتدا لازم است تا سازمان متقاضی درخواست خود را طی مکاتبه رسمی درخواست صدور کد IRC موقت نموده و نامه را به همراه تصویر پروفرمای کالا و تصویر نامه شرکت نمایندگی و خدمات پس از فروش کالای درخواستی در کشور جمهوری اسلامی ایران را به دبیرخانه این اداره کل تحویل دهد.
  2. پس از تایید فنی درخواست از سوی ادارات کارشناسی این اداره کل،سازمان متقاضی می بایست خود را برای کمپانی قانونی به عنوانتامین کننده مجاز در سامانه ثبت نمایندگی پورتال تجهیزات پزشکی ثبت نماید.
  3. سپس در سامانه ثبت کالا پورتال تجهیزات پزشکی، وسیله مربوطه را به عنوان کالای فوریتی ثبت نماید.
  4. در این مرحله پس از صدور IRC موقت، احتیاج به سیاستگذاری توسط اداره کارشناسی مربوطه می باشد.
  5. پس از مراحل فوق با استفاده از کد IRC موقت اختصاص داده شده، نسبت به ثبت مجوز ورود در سامانه جامع تجارت ایران و ثبت مجوز ترخیص در سامانه TTAC سازمان غذا و دارو اقدام شود.

 

شماره نامه ابلاغی 664/94593 تاریخ 1396/07/30