اخبار : زائران اربعین حسینی از مواد غذایی بسته بندی، صنعتی و تحت نظارت وزارت بهداشت استفاده کنند.

زائران اربعین حسینی از مواد غذایی بسته بندی، صنعتی و تحت نظارت وزارت بهداشت استفاده کنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان: زائران اربعین حسینی از مواد غذایی بسته بندی، صنعتی و تحت نظارت وزارت بهداشت استفاده کنند.

به گزارش ایفدانا - به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر محمد کاظم زاده با اشاره به اهمیت بهداشت و رعایت سلامت مواد غذایی مصرفی در طی روزهای پیاده روی اربعین سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین(علیه السلام) گفت: رعایت استفاده صحیح و درست  از مواد غذایی در طی مسیر با رعایت بهداشت فردی و اطلاع دقیق از سلامت آب مصرفی، توجه به افراد توزیع کننده مواد غذایی از نکات مهم و جدی این سفر است.

 وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از مداخله افراد متفرقه در تهیه و توزیع غذا افزود: مواد غذایی پخته شده بیشتر از دو ساعت در دمای محیط قرار نگیرد،استفاده از مواد غذایی داغ و نوشیدنی در لیوانهای یکبار مصرف پرهیز شود و در پخت غذا از آب شهری استفاده کنند.

 دکتر کاظم زاده افزود: در صورت استفاده از سالاد، ماست و شیر لازم است از این مواد غذایی به صورت بسته بندی و برچسب سلامت سازمان غذا و دارو بر روی آن درج شده است تهیه شود.

 مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه اظهار کرد: استفاده از سبزی جات به صورت بسه بندی بهداشتی و با اطمینان ازشستشوی بهداشتی آن انجام شود.

وی تاکید کرد: در طول مسیر به منظور پیشگیری از هر گونه بیماری احتمالی از رو بوسی و دست دادن پرهیز شود