اخبار : برگزاری دومین جلسه کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو در معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران

برگزاری دومین جلسه کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو در معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران

دومین جلسه کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو با هدف بررسی عرضه غیر مجاز مکمل های تقویت قوای جنسی در عطاری ها، روز یکشنبه 14آبان ماه سال جاری در محل سالن اجتماعاتمعاونت غذا و دارو دانشگاه ایران برگزار گردید.

به گزارش ایفدانا - Ifdana به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارودانشگاه علوم پزشکی ایران : دومین جلسه کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو با هدف بررسی عرضه غیر مجاز مکمل های تقویت قوای جنسی در عطاری ها، روز یکشنبه 14آبان ماه سال جاری در محل سالن اجتماعات این معاونت برگزار گردید.

در ابتدا دکتر مهران ولائی معاون غذا و دارو به لزوم فرهنگ سازی و ارتقاء سطح اطلاعات عموم مردم در خصوص عرضه مکمل های غیرمجاز تقویت جنسی، لاغری و جلوگیری از ریزش مو در سطح عطاری ها پرداخت.

در ادامه آمار کالاهای غیر مجاز جمع آوری شده در نیمه اول سال 1396 از عطاری های تحت پوشش دانشگاه توسط دکتر رئیس دانا  مدیر اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو  ارائه شد.

در این کمیته ضمن تبادل نظر و ارائه راهکارها توسط اعضای جلسه ، به  مصرف غیرمنطقی آنتی بیوتیک ها و هزینه های ناشی از  آن اشاره شد و  فاکتورهای موثر بر بهبود تجویز و مصرف منطقی این دسته داروها بررسی گردید.