اخبار : اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد

اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد

به پیشنهاد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اتحادیه مستقل صنف فروشندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شد.

به گزارش ایفدانا - Ifdana به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان- به پیشنهاد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اتحادیه مستقل صنف فروشندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی در استان  سیستان و بلوچستان تشکیل شد.

خانم دکتر فرجیان، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب گفت: به منظور ساماندهی وضعیت مراکز عرضه فرآورده های آرایشی و بهداشتی و فروشندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پیشنهاد تشکیل اتحادیه ای مستقل برای این صنف را در جلسه کمیته استانی "ساماندهی عرضه کنندگان فرآورده های آرایشی، بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی استان" مطرح و با موافقت کلیه اعضاء به تصویب رسید.

 وی در ادامه گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بعنوان متولی و مسئول پیگیری این موضوع، با ارسال نامه ای، خبر از تشکیل اتحادیه مستقل صنف فروشندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی در استان داده است.

احمد غلامی، دبیر واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در همین رابطه گفت: با توجه به اینکه تعداد مراکز فعال در زمینه عرضه لوازم و فرآورده های آرایشی، بهداشتی، و تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح استان چشمگیر می باشد ولیکن به دلیل نبود اتحادیه ای مستقل برای این صنف، در کار نظارت، ساماندهی و اطلاع رسانی به این واحدها همواره با مشکل مواجه بوده ایم. لذا تشکیل این اتحادیه می تواند بسیاری از مشکلات و موانع موجود را مرتفع سازد.

وی گفت: با توجه به اعلام سازمان صنعت، تجارت و معدن استان، رسته های خرده فروشی عطریات، خرده فروشی مواد آرایشی و لوازم آرایشی، خرده فروشی کالا و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، آزمایشگاهی و ارتوپدی از زیر مجموعه اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، خرازی، صوتی و تصویری خارج و به اتحادیه عرضه کنندگان لوازم و فرآورده های آرایشی، بهداشتی، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی منتقل می شوند.

گفتنی است جلسه کمیته استانی "ساماندهی عرضه کنندگان فرآورده های آرایشی، بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی استان" پانزدهم مهرماه سال جاری با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، جانشین دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مدیر پیشگیری های امنیتی دادگستری کل استان، قاضی تعزیرات حکومتی استان، مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نائب رییس اتاق اصناف استان و نمایندگان پلیس آگاهی استان، پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان، پلیس فتا استان، به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار گردید.