اخبار : انواع شکلات ها و نوشابه های رژیمی مناسب بیماران دیابتی نیست

انواع شکلات ها و نوشابه های رژیمی مناسب بیماران دیابتی نیست

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان، انواع شکلات ها و نوشابه های رژیمی را مضر برای بیماران دیابتی بیان کرد.

به گزارش ایفدانا -  به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر محمد کاظم زاده در مصاحبه با خبرنگارسیمای مرکز همدان با اشاره به اهمیت دیابت و لزوم پیشگیری از آن گفت: متاسفانه سبک زندگی ناسالم از جمله افزایش وزن ناشی از کم تحرکی و تغذیه ناسالم، استفاره از فست فودها و همچنین مصرف بالای قند و شکر در انواع غذاهای مصرفی، آمار ابتلا به این بیماری روز به روز در حال گسترش است.

 وی افزود: برخی بر این باورند که مصرف انواع شکلات ها و نوشابه های رژیمی به علت میزان کم قند در این مواد غذایی مشکلی برای بیماران دیابتی ندارد که این باور کاملا اشتباه است ، با وجود کم بودن میزان قند در این مواد غذایی رژیمی، همچنان مضر برای بیماران است.

 دکتر کاظم زاده اظهار کرد: این مدیریت توانایی دارد تا با استفاده از توان رسانه های جمعی به ویژ صدا و سیما آموزش و اطلاع رسانی گسترده را در خصوص اصلاح الگوی تغذیه سالم برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر انجام دهد.

وی تاکید کرد: مردم می توانند با استفاده از نشانگرهای رنگی تغذیه ای در سه رنگ( قرمز به معنی خطر، زرد: احتیاط  و سبز  به معنی مناسب) مندرج بر روی محصولات غذایی ، انتخاب آگاهانه ای به منظور حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه داشته باشند.