اخبار : اقدامات اداره کل تجهیزات پزشکی در خصوص حادثه زلزله غرب کشور/ لیست اقلام مورد نیاز برای ارسال کمک

اقدامات اداره کل تجهیزات پزشکی در خصوص حادثه زلزله غرب کشور/ لیست اقلام مورد نیاز برای ارسال کمک

مشاور وزیر و مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو خبر داد: اقدامات اداره کل تجهیزات پزشکی در خصوص حادثه زلزله غرب کشور/ لیست اقلام مورد نیاز برای ارسال کمک

إنا لله و إنا إلیه راجعون

زلزله شامگاه یکشنبه مورخ 21 آبان ماه سال جاری ملّت ایران را در غم و اندوه فرو برده است. هموطنان عزیزمان در غرب و شمال غرب کشور خصوصاً در استان کرمانشاه و شهرستان ها و روستاهای تابعه آن در مصیبت و مرارتی بس بزرگ گرفتار آمده اند. زلزله اخیر که از آن به مرگبارترین زلزله سال جاری در جهان یاد می شود آحاد مردم و مسئولین را در آزمونی خطیر قرار داده است تا با کمک و مساعدت بی دریغ به یاری هموطنان آسیب دیده خود بشتابند.

ظرف 24 ساعت گذشته بر اساس اعلام ستاد بحران وازرت بهداشت، اداره کل تجهیزات پزشکی با همکاری و مساعدت شرکت های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی و با هماهنگی اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقدام به تأمین اقلام مورد نیاز بیمارستان ها برای امدادرسانی به آسیب دیدگان نموده است که شامل موارد زیر می باشند:

ست سرم، ماسک اکسیژن، کانولای بینی، نخ نایلون، آنژیوکت، چسپ آنژیوکت، لوله تراشه، باند و گاز، دستکش معاینه و جراحی، airway، لارینگوسکوپ، نخ کرومیک و ست های جنرال، عروق، بخیه، پانسمان، ارتوپدی، گچ گیری، مینی پلاک، DHS، ENT، تراکستومی، چست تیوب، زنان و ست جنرال ظریف.

این اقلام بامداد امروز به مراکز درمانی استان کرمانشاه تحویل داده شده است.

بدین وسیله از همه تأمین کنندگان که برای کمک به آسیب دیدگان امکان تأمین تجهیزات و ملزومات اورژانس (به صورت اهدایی یا در قبال اخذ وجه) را دارند درخواست می شود مراتب آمادگی خود را به ستاد بحران اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی با شماره تلفن 66727844 اعلام نمایند.

دکتر رضا مسائلی

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو