اخبار : دارودرمانی دیابت با تاکید بر انسولین ها/ ارتقاء سطح دسترسی به داروهای ضابطه مند

دارودرمانی دیابت با تاکید بر انسولین ها/ ارتقاء سطح دسترسی به داروهای ضابطه مند

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو در آستانه روز دیابت با تاکید بر ارتقاء سطح دسترسی به داروهای ضابطه مند و با کیفیت گفت :داروهای بیولوژیک بویژه انسولین ها از پایه های اساسیبرنامه های دارودرمانی دیابت می باشد.

رئیس اداره بیولوژیک  سازمان غذا و دارو در آستانه روز جهانی دیابت که هر ساله در 14  نوامبر بمناسبت زادروز پزشک کاناداییFrederick Banting گرامی داشته می شود به ایفدانا گفت: یکی از مهمترین بیماری های کنونی جامعه بشری دیابت می باشد و تلاش های گستره ای در جهت کنترل و درمان آن نیز بکار گرفته می شود.

دکتر علی واشقانی ادامه داد:  سازمان جهانی بهداشت در کنار سایر بیماری های غیر واگیر نگاه ویژه ای به این بیماری داشته است و در چشم انداز 2030 این سازمان، دیابت  از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه  بر اساس چشم انداز  مذکور، کشورها متعهد به هدف گذاری در حوزه های کاهش مرگ و میر نوزادان، پوشش همگانی خدمات سلامت محور و تدارک دسترسی مناسب به داروهای ضروری جهت پیشگیری و درمان این بیماری ها تا سال 2030 شده اند تصریح کرد: سازمان غذا و داروی ایران نیز در راستای این هدف گذاری تلاش های گسترده ای در زمینه ارتقاء سطح دسترسی به داروهای ضابطه مند و  با کیفیت با در نظر گرفتن توان پرداخت هزینه های درمانی توسط بیماران دیابتی کرده است.

این مقام مسئول درسازمان غذا و دارو فراهم آوری آخرین داروهای روز دنیا که در کنار کاهش عوارض ناخواسته، اثربخشی درمانی مناسبی را فراهم نمایند، همراه بهره مندی از بروز ترین تکنولوژی های دارورسانی که موجب سهولت استفاده دارو و افزایش پذیرش و رضایت مندی بیماران گردند، را از جمله این تلاش ها برشمرد.

دکتر واشقانی با تاکید بر  ضرورت انجام برنامه های پیشگیری و درمان خاطر نشان کرد: اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از بخش های نظارتی این سازمان هم راستا با سیاست های پیشگفته، تلاش گسترده ای در حوزه برنامه های دارودرمانی دیابت، که داروهای بیولوژیک بویژه انسولین ها از پایه های اساسی این برنامه هستند، بکار گرفته است. انسولین ها از پایه های برنامه های دارودرمانی دیابت

رئیس اداره بیولوژیک  سازمان غذا و دارو درپایان خاطر نشان کرد: مهم ترین اولویت این بخش حصول اطمینان از کیفیت و اثربخشی مناسب  با همراهی سامانه های جدید دارورسانی است.