اخبار : تاکید بر تفویض بیشترین اختیارات به معاونتهای غذا ودارو/ تهیه و تدوین پیش نویس طرح تحول در حوزه غذا ودارو

تاکید بر تفویض بیشترین اختیارات به معاونتهای غذا ودارو/ تهیه و تدوین پیش نویس طرح تحول در حوزه غذا ودارو

در جلسه کمیته مشاورین استانی به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید بر تفویض بیشترین اختیارات به معاونتهای غذا ودارو بر ضرورت تهیه و تدوین پیش نویس طرح تحول در حوزه غذا ودارو نیز تاکید گردید.

به گزارش ایفدانا در ابتدای سیزدهمین کمیته مشاورین استانی سازمان غذا و دارو که  به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزاری گردید؛ مدیر کل امور غذایی، آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو  با تعیین سیاست های کلان برنامه های عملیاتی حوزه بیان کرد: در کنار توجه به تسهیل فرآیندهای نظارتی می بایست تدبیری اندیشید که بیشترین اختیارات به معاونتهای غذا ودارو تفویض شده و  توجه خاصی به این مسئله نشان داد.

دکتر بهروز جنت همچنین به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در برنامه های اجرایی تاکید نمود.  

در ادامه نیز مدیر کل راهبری و پایش و امور استانها عنوان نمود: بر اساس سیاست رئیس سازمان غذا و دارو. در خصوص مقدم بودن غذا بر دارو و همکاراو مشاورین مناطق دهگانه نسبت به تهیه و تدوین پیش نویس طرح تحول در حوزه غذا ودارو اقدام و در جلسه اتی معاونین غذا ودارو کشور ارسال نمایند

مهندس عباس مهدیزاده همچنین تاکید کرد: پیگیری سند نیروی انسانی حوزه غذا با همکاری معاونت توسعه دانشگاه ها ضروری است.

بنا بر این گزارش؛ محوریت موضوعات مطروحه در جلسه کمیته مشاورین استانی سازمان غذا و دارو شامل برچسب گذاری محصولات،سامانه TTAC، محصولات ترار یخته و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور بود.