اخبار : ریکاوریِ یک ضرورت فراموش شده/ ارتقاء عملیاتی اِسکِیل و نالج

ریکاوریِ یک ضرورت فراموش شده/ ارتقاء عملیاتی اِسکِیل و نالج

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر ضرورت اشراف عملی کارشناسان اداره کل متبوعش به دستگاهها و تجهیزات تخصصی، گفت: یک سیستم هدفمند نیازمند "معیار گذاری" و " دانش محوری" است.

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان  اینکه  کارشناسان ما  باید از تمرکز صرف بر آئین نامه ها و ضوابط کاغذی خارج شده و به مثابه نیروهای صد در صد فنی- عملیاتی بتوانند نسبت به دستگاهها و تجهیزات تخصصی اشراف عملی داشته باشند به ایفدانا گفت:  سطح علمی کارشناسان باید در همه سطوح ارتقاء یافته و اشراف کامل نسبت به حوزه خود داشته باشند که لازمه این امر تخصص در حوزه عملی کار با تجهیزات است.

دکتر رضا مسائلی  اضافه کرد: طرح این پیشنهاد و استراتژی مهم  تازگی ندارد بلکه در پیشه و تخصصهای پدران ما وجود داشته و فقط باید آنرا "ریکاوری" نموده مورد استفاده قرار داد.

 این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو با نام بردن از "رانندگی" به عنوان شاهد مثال بحث خود تصریح کرد: پرسنل ما باید همانند رانندگان  چیره دستی  باشند که ضمن رعایت تمام نکات قانونی و فنی رانندگی،  هم از مسیر و راه لذت برند و هم از ماهیت خود رانندگی.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به یک سیستم هدفمند نیازمند " اِسکِیل" (معیار) و" نالج" (دانش) هستیم عنوان داشت: بی هر یک از این دو بال ره به هیچ آسمانی نخواهیم برد.

دکتر رضا مسائلی  با اشاره به بهره مندی از پتانسیل شرکتها برای آموزش فنی کارشناسان، اظهار داشت: تدابیری خواهیم اندیشید تا خارج از زمانهای اداری، کارشناسان  در گروههای تخصصی مختلف از  بیو مکانیک گرفته تا بیو مواد به فراگیری دانش مورد نیاز خوداقدام نمایند کما اینکه برای اشراف کاملتر کارشناسان بر امورات محوله، ناگزیر خواهند بود که در بیمارستانها  هم به کار عملی اهتمام بورزند.

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: ثابت شده است که آمیزه تخصص، دانش و تجربه نتایج مثمر ثمر تری به بار آورده است.