اخبار : امضا تفاهم نامه همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه تبریز با پلیس فتا

امضا تفاهم نامه همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه تبریز با پلیس فتا

امضا تفاهم نامه همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز با پلیس فتا استان آذربایجان شرقی برای امنیت فضای مجازی در حوزه محصولات سلامت محور باشد.

به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه امضاء تفاهم نامه که به میزبانی معاونت غذا ودارو در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد دکتر محبوب نعمتی معاون غذا ودارو ضمن خوش آمدگویی به مدعوین جلسه رئیس پلیس فتای استان آذربایجانشرقی سرهنگ محسن محمودی وهیات همراه در خصوص اینکه جلسه فوق ماحصل جلسات قبلی بوده است گفت: در خصوص حوزه سلامت یک سری مخاطراتی از قبیل قاچاق دارو ، لوازم آرایش وبهداشتی ،مواد غذایی ، تجهیزات پزشکی و مکمل های دارویی و ورزشی و... وجود دارد که اخیرا"  هم در فضاهای مجازی زیاد به این نوع تبلیغات پرداخته می شود وافرادی هم در این راستا ضمن سو استفاده اقدام به توزیع وفروش اقلام مورد نیاز مردم در حوزه سلامت می نمایند که باید به طرق ممکن جلوی این افراد سودجوگرفته شود.

ایشان بامعرفی چهار مدیریت دارو، غذا،  تجهیزات پزشکی وآزمایشگاهی همکاری همه جانبه مدیریت ها با پلیس فتا را خواستار شد.

سرهنگ محمودی رئیس پلیس فتا استان آذربایجانشرقی ضمن تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول وعرض قبولی تعزیه های ایام محرم وصفر و تقدیر وتشکر از زحمات معاونت غذا ودارو  ادامه داد: هدف از امضاء این تفاهم نامه را رسیدن به یک امنیت پایدار وکامل در فضاهای مجازی عنوان کرد و فعالیت و همکاری صمیمانه صدا وسیما را در این راستا با تهیه کلیپ ها ، فیلم  و... پر اهمیت دانسته واعلام داشت که پلیس فتا نیز در این خصوص آماده همکاری با این سازمان است.
وی همچنین از خبرنگاران وروابط عمومی ها به عنوان ( افسران جنگ نرم) یاد کرده وهمکاری صمیمانه آنان را نیز در این مقوله لازم و ضروری دانست.

سرهنگ محمودی به کسانی که در فضای مجازی اقدام به فعالیت های غیر قانونی و فروش محصولات تقلبی محصولات سلامت محور می کنند هشدار داده  وافزود: بزودی با این مجرمان برخورد قانونی خواهیم کرد وادامه فعالیت آنان نیز در این فضاها ممنوع اعلام خواهد شد .

سرهنگ محمودی ادامه داد: با همکاری معاونت غذا و دارو اجازه نخواهیم داد فضای مجازی محیطی امن برای انجام کارهای مجرمانه در حوزه سلامت باشد که البته اقدامات اولیه این گام برداشته شده و کارشناسانی جهت همکاری با دستور کار مشخص از طرفین معرفی شده که به امید خدا ضمن اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این حوزه و تولید برنامه های مفید گامی موثر در این زمینه خواهیم برداشت.

در خاتمه  به شهروندان عزیز توصیه گردید که دارو را از مراکز وداروخانه های معتبر تهیه نمایند و به تبلیغ دارو در فضاهای مجازی اعتماد ننموده  واز هرگونه خرید دارو ومکمل های دارویی و ورزشی از طریق پیک ، کانال تلگرامی  و یا واریز مبالغی به شماره حسابهای نامعتبر خودداری نمایند .
گفتی است تفاهم نامه همکاری بین دکتر نعمتی معاون غذا ودارو و سرهنگ محمودی رئیس پلیس فتا در سالن کنفرانس معاونت غذا ودارو امضاء شد.