اخبار : تشکیل دومین جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت محور

تشکیل دومین جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت محور

دبیر کمیته مبارزه با قاچاق و مسئول بازرسی معاونت غذا و داروی اهواز از تشکیل دومین جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت محور در این معاونت خبر داد.

به گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، مهندس موسی ظهیری نژاد دبیر کمیته مبارزه با قاچاق و مسئول بازرسی معاونت غذا و داروی اهواز در حاشیه تشکیل این جلسه گفت: دومین جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت محور با حضور  دکتر حسین برزگر معاون غذا و داروی دانشگاه  و دیگر اعضای این کمیته برگزار در  این معاونت برگزار شد.

وی افزود: دستورکار جلسه بررسی مشکلات، راهکارهای مبارزه با قاچاق مکمل ها،  پودرهای نیروزا و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در فضای مجازی و پیگیری مصوبات جلسه قبلی بود.

مهندس ظهیری نژاد در ادامه بیان کرد: در این جلسه مقرر شد مبارزه با قاچاق فرآورده های مکمل و پودرهای نیروزا در سطح توزیع و عرضه به طور جدی به مرحله اجرا درآید و  علاوه بر تشکیل تیم مشترک تمامی مراکز با احتمال عرضه و توزیع مورد بازدید قرار گرفته و با عرضه کنندگان مکمل و پودرهای بدنسازی غیرمجاز و قاچاق به شدت برخورد شود.

دبیر کمیته مبارزه با قاچاق و مسئول بازرسی معاونت غذا و داروی اهواز تصریح کرد:  همچنینً مقرر شد مکمل و پودرهای نیروزا  تنها توسط داروخانه ها عرضه و به فروش برسد و هیچ مرکز عرضه دیگری مجوز عرضه محصولات فوق الذکر را ندارد.

مهندس ظهیری نژاد گفت: مکمل و پودرهای نیروزا ی قاچاق بدون مجوز از وزارت بهداشت وارد کشور می شود و مجازات آن مشمول کالاهای ممنوع است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مکمل و پودرهای نیروزای وارداتی مجاز دارای برچسب اصالت و سلامت  است و اطلاعات مندرج روی این برچسب  به راحتی از طریق سامانه www.ttac.ir و یا ارسال کد 16 رقمی به سامانه 20008822 قابل استعلام است.