اخبار : عدم ابتلا به بیماری های غیر واگیر با فرهنگ سازی تغذیه سالم

عدم ابتلا به بیماری های غیر واگیر با فرهنگ سازی تغذیه سالم

کارشناس بهداشت مواد غذایی تاکید کرد: با فرهنگ سازی تغذیه سالم می توان از ابتلا به بسیاری از بیماری های غیرواگیر پیشگیری کرد.

به گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، مهندس حسین عبدالعزیزی کارشناس بهداشت مواد غذایی با بیان اینکه تغذیه ناسالم در مردم عامل اصلی ایجاد بیماری های غیرواگیر در سنین مختلف به ویژه در میانسالان و افراد مسن است، تصریح کرد: با فرهنگ سازی تغذیه سالم می توان از ابتلا به بسیاری از بیماری های غیرواگیر پیشگیری کرد.

وی در ادامه افزود: اجرای این مهم در کشور نیازمند نهضت فرهنگسازی تغذیه صحیح است.

مهندس عبدالعزیزی بیان کرد: می بایست مردم را به رفتار صحیح تغذیه سالم و پرهیز از مصرف گروه های پرخطر غذایی حساس کرد که خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاریسازمان غذا و دارو با ملزم کردن کارخانجات مواد غذایی به اجرای طرح درج نشانگر رنگی بر روی مواد تغذیه ای تا حدودی توانسته در جهت تحقق این مهم گام بردارد.

این کارشناس تاکید کرد:  کم تحرکی و زندگی ماشینی در کنار عادات بد تغذیه ای یکی از معضلات جدی امروز کشور است که به فرآیند اضافه وزن و چاقی دامن زده و بسترساز انواع بیماری های غیرواگیر شده است.

مهندس عبدالعزیزی در پایان  با اشاره به اینکه سطح سواد تغذیه ای مردم  باید ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: در طرح راهنمای تغذیه ای، تمامی واحدهای تولید محصولات غذایی موظف هستند میزان نمک، قند و چربی محصولات تولیدی را با رنگ های سه گانه درج کنند به طوری که افراد کم سواد نیز می توانند با توجه به رنگ های این نشانگرها مناسب بودن محصول برای سلامت خود را تشخیص دهند.