اخبار : سلامتی من، حق من

سلامتی من، حق من

در پایان سال 2016، نزدیک به 36/7 میلیون نفر مبتلا به ویروس HIV در دنیا شناسایی شده است.

به گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک ،دکتر بیتا خدایاری کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو بیان کرد: روز جهانی ایدز هر ساله در تاریخ یک دسامبر برگزار شده و فرصتی است تا مردم در سرتاسر دنیا برای مقابله با این بیماری متحد شوند و حمایت خود را از افراد مبتلا به این بیماری نشان دهند و نیز با کمک به این افراد سبب بهبود کیفیت زندگی آنها شوند. روز جهانی ایدز اولین روز جهانی بود که به مناسبت رویدادی بهداشتی برگزار شد و اولین بار در سال 1988 به این مناسبت نامیده شد.

دکتر خدایاری اظهار داشت :امروزه پیشرفت های علمی زیادی در درمان بیماری ایدز انجام شده و قوانینی برای محافظت و حمایت از بیماران مبتلا به ویروس HIV وجود دارد و ما بسیار بیشتر از قبل در مورد این شرایط می دانیم. علیرغم این موارد، نیاز به اطلاع رسانی در مورد نحوه محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس HIV همچنان وجود دارد.

کارشناس دارویی تشریح کرد: روز جهانی ایدز از آن جهت اهمیت دارد که به عموم مردم و مسئولین یادآوری می کند که این بیماری هنوز ریشه کن نشده و همچنان نیاز حیاتی به افزایش بودجه، افزایش آگاهی، مقابله با پیش داوری و بالا بردن سطح آموزش وجود دارد. نماد حمایت از بیماران مبتلا به ویروس HIV روبانی قرمز است. روز جهانی ایدز فرصتی است تا حقایقی را در رابطه با این بیماری آموزش دیده و دانش خود را به مرحله عمل درآوریم.

رسول غفاری