اخبار : حفظ كيفيت و كميت فرآورده های متابولیک/ بررسى اثربخشى در سه قطب علمی توسط پزشکان متخصص

حفظ كيفيت و كميت فرآورده های متابولیک/ بررسى اثربخشى در سه قطب علمی توسط پزشکان متخصص

مدير واحد ساماندهی زنجیره تامین فراورده های ویژه متابولیک سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو در زمينه مديريت تامين و توزيع فرآورده هاى ويژه متابوليك، با توجه به تمامی جوانب، متعهد به حفظ كيفيت و كميت فراورده هاي وارداتي مي باشد. لذا مطالب منتشر شده در مورد واردات محصول آزمايشي و وضعيت تامين آن كذب می باشد.

مهندس زهره عنبری، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، در خصوص مطالب منتشر شده در گروه هاى مربوط به بيماران متابوليك ،اظهار داشت:  سازمان غذا و دارو در زمينه مديريت تامين و توزيع فرآورده هاى ويژه متابوليك، با توجه به تمامی جوانب، متعهد به حفظ كيفيت و كميت فراورده هاي وارداتي مي باشد.  لذا مطالب منتشر شده در مورد واردات محصول آزمايشي و وضعيت تامين آن كذب مى باشد.

وی افزود: اطمينان خاطر مى دهيم كه فرآورده هاى موجود به عنوان فراورده آزمايشى وارد نشده اند و تمامی فرآورده هايى كه در فهرست موجودند قبل از اضافه شدن به آن، به دقت در سه قطب علمی كودكان تهران و توسط پزشكان متخصص متبحر، مراحل بررسى اثربخشى را طى كرده و همگى تاييديه از فوق تخصص هاى مطرح كشور در زمينه هاي مرتبط را دارند.
مهندس عتبری ادامه داد: همچنين اين فرآورده ها توسط آزمايشگاههاي تخصصي، تمامی آزمونهاي كنترلي را با توجه به بالاترين شاخص هاي جهاني گذرانده اند. لذا از خانواده هاى بيماران درخواست ميشود براى تعيين فرآورده مورد نيازشان از طريق پزشكان معالج اقدام نمايند.

وی در پایان گفت: پيگيرى ها و حضور شركت هاى وارد كننده فرآورده هاى ويژه متابوليك صرفا جنبه تجارى داشته و هرگونه تبليغات از طرف پرسنل آن شركت ها و مقايسه كالاهاى شركت هاى رقيب غيرقانونى مي باشد و اين سازمان با افراد خاطى مطابق مقررات برخورد خواهد نمود.