اخبار : گزارش همایش هم اندیشی با شرکتهای تامین کننده تجهیزات پزشکی-14 آذر

گزارش همایش هم اندیشی با شرکتهای تامین کننده تجهیزات پزشکی-14 آذر

گزارش همایش هم اندیشی با شرکتهای تامین کننده تجهیزات پزشکی-14 آذر

همایش هم اندیشی با شرکتهای تامین کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی تهران  که در تاریخ 1396/09/14 برگزار شد.

 

 در ابتدا خوش آمدگویی و عرض تبریک میلاد نبی اکرم و امام جعفر صادق علیهم السلام به حضار توسط نماینده شرکتها انجام پذیرفت.

 

در ادامه دکتر رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی گفت:

 

  • به منظور تمرکززادیی و سرعت بخشیدن به کارها، تا 3 ماه آتی قصد داریم تا اموری از اداره کل را به اتحادیه و انجمنی که با جذب نیروی متخصص و ایجاد زیرساخت، توانایی انجام کارها را داشته باشد، واگذار کنیم و در صورت عدم آمادگی اتحادیه و انجمن این امر را از طریق فراخوان به شرکت ذیصلاح واگذار می کنیم.

 

  • کمیته فنی به جای ورود به مصداق ها باید بر اساس معیارها عمل کند. معیارها منتشر می شود و در اختیار شرکت ها قرار می گیرد

 

  • تمام مصوبات فراگیر و عمومی کمیته فنی تجهیزات پزشکی بر روی وب سایت اداره کل قرار گرفته است.

 

  • آیین نامه ها بازنگری می شود و پیش از انتشار دستورالعمل ها و آیین نامه ها به نظر خواهی شرکت ها گذاشته می شود و پس از تایید انجمن ها و شرکت ها به روز رسانی می شود. این کار ظرف مدت سه ماه آتی انجام خواهد شد و آیین نامه های به روز رسانی شده ملاک عمل قرار می گیرد.

 

  • تولیدکننده و واردکننده سرمایه های کشور هستند. جهان به سرعت در حال پیشرفت است اما ما اینجا گیر حداقل ها هستیم. اگر قرار باشد کشورمان را بسازیم ما و شما باید با هم شروع کنیم. البته شرکت ها جلوتر از دولت هستند اما با مطلوب فاصله داریم. استدعا می کنم در این مسیر حرکت شتابانی داشته باشیم.

 

  • شان و جایگاه تمام شرکت ها ی بخش خصوصی برای ما یکی است. همه شرکت ها ولی نعمت ما هستند و ما تلاش می کنیم مفهوم ولی نعمت بودن شرکت ها را در مجموعه خود رعایت کنیم

 

  • به هر روی ما جز حاکمیت و ضامن سلامت جامعه هستیم و بازرسی های سفت و محکم خواهیم داشت و با شرکتهایی که در چارچوب حرکت نکنند برخورد می کنیم اما همه شرکت ها برای ما یکسان هستند و شهروتد درجه یک و دو نداریم.

 

  • ما در حوزه تجهیزات پزشکی می توانیم به کار شرکت ها سرعت بدهیم و به ارباب رجوع احترام بگذاریم پس باید این کار را بکنیم. ما از مشاوره عقلایی و تجربی شرکت ها بهره می بریم اما آن کاری را که به عقل و علم و منطق و تجربه درست است انجام می دهیم

 

  • مطالبات یک واقعیت موجود است که وزارت بهداشت تلاش می کند بدهی های طرح تحول سلامت به خوبی به سرمنزل سلامت برسد.

 

  • از آنجا که خریدار و مصرف کننده اصلی تجهیزات پزشکی خود دولت است، دریافت مالیات ارزش افزوده از تجهیزات از این جیب به آن جیب است و باعث افزایش قیمت کالای سلامت می شود  و با شرکت در جلسات مربوطه، در حال پیگیری هستیم تا این موضوع حل شود.

 

  • موضوع تجهیزات در لایحه ارزش افزوده در دست پیگیری است و با مستنداتی که ارایه کرده ایم خواسته ایم که تجهیزات، مواد خام و لوازم یدکی از پرداخت این مالیات معاف شوند. این معافیت برای تجهیزات پزشکی عام است.

 

  • با مشارکت انجمن ها در حال طراحی مدل جدیدی برای برررسی قیمت هستیم.

 

 

در ادامه پنل هم اندیشی و پرسش و پاسخ با حضور دکتر مسائلی و شرکت های واردکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.