اخبار : لزوم برخورد با ریشه قاچاق و فساد/مردمی کردن مبارزه با قاچاق و تقلب در حوزه سلامت با برچسب اصالت

لزوم برخورد با ریشه قاچاق و فساد/مردمی کردن مبارزه با قاچاق و تقلب در حوزه سلامت با برچسب اصالت

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در سومین همایش مقابله با فساد و قاچاق کالاهای حوزه سلامت گفت :اگر با ریشه قاچاق و فساد صورت نگیرد اقدامات دیگر کافی نخواهد بود و در این حوزه کار ارزشمندی که صورت گرفته مردمی کردن این موضوع بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، دکتر غلامرضا اصغری در سومین "همایش مقابله با فساد و قاچاق کالاهای حوزه سلامت" که صبح امروز در محل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: مبارزه با قاچاق کالا و تقلب در حوزه سلامت از ویژگی های خاصی برخوردار است و دلیل آن نیز این است که موضوع سلامت حساسی است که اگر در این حوزه تقلبی صورت بگیرد خسارات زیاد انسانی و مالی وارد می شود.

وی افزود: مهم ترین موضوعی که درا ین حوزه می توان به آن اشاره کرد برخورد با ریشه فساد و تقلب است.هر قاچاقی که اتفاق می افتد تقاضا وجود دارد.نمونه این موضوه مبارزه با قاچاق مواد مخدر است که در این مسیر تلاش های زیادی صورت گرفته و شهدای زیادی نیز در این راه تقدیم نظام شده است و بسیاری از خانواده ها نیز گرفتار شده اند.

دکتر اصغری اظهار داشت: اگر با ریشه قاچاق و فساد صورت نگیرد اقدامات دیگر کافی نخواهد بود و در این حوزه کار ارزشمندی که صورت گرفته مردمی کردن این موضوع بوده است.مردمی کردن این موضوع با راه اندازی برچسب اصالت و آگاه سازی بوده است که مردم هنگام خرید بازرس حوزه غذا و دارو باشند تا بتوانند برچسب را چک و با پیامک ار اصالت آن مطلع شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان داشت: نیاز است که در این حوزه اقدامات دیگری نیز صورت گیرد و کشور هایی نیز هستند که در حوزه قاچاق درگیر هستند ولی ما می توانیم با تجارب جهانی و با همکاری یکدیگر آمار قاچاق و تقلب را کاهش دهیم و قطعا اگر مردم به ما کمک کنند کمک تاثیر گذاری به سلامت جامعه خواهند داشت.