اخبار : فیلتر شدن بیش از 2 هزار سایت و شبکه مجازی در حوزه کالاهای سلامت

فیلتر شدن بیش از 2 هزار سایت و شبکه مجازی در حوزه کالاهای سلامت

مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه تبلیغات غیر مجاز اینترنتی اقدامات بسیاری انجام شده است و به هر دلیلی کالای غیر مجاز به صورت اینترنتی، شبکه های مجازی وماهواره تبلیغ شود برخورد جدی می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، دکتر شهریار اسلامی تبار در سومین "همایش مقابله با فساد و قاچاق کالاهای حوزه سلامت" که صبح امروز در محل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: از مصادیق مهم مقابله با فساد در حوزه کالاهای سلامت محور " تقلب و قاچاق " اشاره کرد.

وی افزود: تلاش وزارت بهداشت در زمینه مقابله با فساد و قاچاق این است تا بتواند وظایف خود را عملی کند و با کسانی که به هر دلیل با سلامت مردم بازی کند برخورد کند.

دکتر اسلامی تبار اظهار داشت: وظایف بین المللی و داخلی بر عهده وزارت بهداشت در زمینه مقابله با قاچاق و تقلب می باشد و سازمان های بین المللی نیز ناظر بر عملکرد ما هستند و هر ساله رتبه های خاصی به کشور ها داده می شود.

مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو ادامه داد: کشور ما در راستای اجرای قوانین خود اقدامات بسیاری را انجام داده است و تلاش بر این است تا این اقدامات در سطح مجامع بین المللی منعکس شود.

دکتر اسلامی تبار بیان داشت: در این راستا سازمان غذا و دارودر حوزه کالاهای سلامت وظیفه مقابله و برخورد با قاچاق و تقلب را بر عهده دارد که اقدامات بسیار موثری را انجام داده است.

وی گفت: تمامی آمار های مربوط به مقابله و برخورد با فساد و قاچاق به سازمان های بین المللی اعلام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تبلیغات غیر مجاز اینترنتی اقدامات بسیاری انجام شده است و به هر دلیلی کالای غیر مجاز به صورت اینترنتی، شبکه های مجازی وماهواره تبلیغ شود برخورد جدی می شود که در این راستا بسیاری از سایت ها با همکاری نیروی انتظامی فیلتر شده اند.برخورد با 312 تبلیغ ماهواره ای و 2 هزار و 410 سایت در این زمینه در 6 ماهه نخست امسال از اقدامات این حوزه بوده است.