اخبار : شهریور 97 آخرين فرصت اخذ استاندارد بين المللی 17025 توسط آزمایشگاهها به عنوان شرط الزامی جهت ادامه همكاری

شهریور 97 آخرين فرصت اخذ استاندارد بين المللی 17025 توسط آزمایشگاهها به عنوان شرط الزامی جهت ادامه همكاری

گزارش هم اندیشی اداره کل تجهیزات پزشکی با آزمایشگاههای تحقیقاتی - آموزشی کشور شهریور 97؛ آخرين فرصت اخذ استاندارد بين المللی 17025 به عنوان شرط الزامی جهت همكاری با اداره كل تجهيزات پزشكی دکتر مسائلی، مشاور وزير و مدیرکل تجهیزات پزشکی در دیدار با مديران و كارشناسان آزمایشگاه های تحقیقاتی و آموزشی كشور گفت: شرط ادامه همکاری، داشتن استاندارد بين المللی 17025 است

دکتر مسائلی، مشاور وزير و مدیرکل تجهیزات پزشکی در دیدار با مديران و كارشناسان  آزمایشگاه های تحقیقاتی و آموزشی كشور گفت: شرط ادامه همکاری، داشتن استاندارد بين المللی 17025 است

به گزارش بهداشت نیوز، مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی در دیدار با مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی کشور گفت: به منظور ارتقا کمیت و کیفیت آزمایشگاه‌ها، توانمندسازی آن‌ها و ایجاد ادبیات واحد بین آزمایشگاه‌ها و اداره کل تجهیزات پزشکی، تمامی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی می‌بایست تا پایان شهریور ماه 1397 نسبت به اخذ مدرک استاندارد 17025 اقدام کنند.

رضا مسائلی در این دیدار که عصر روز 18 آذر ماه 1396 در سالن اجتماعات اداره کل تجهیزات پزشکی برگزار شد با اعلام تدوین برنامه دو ساله برای ایجاد نظام کنترل کیفی و برون سپاری مسئولیت این اداره، از کارشناسان خواست تا تجربیات و نکات خود را در اختیار اداره کل تجهیزات پزشکی قرار دهند.

مشاور وزیر بهداشت با مهم دانستن پرورش کارشناسان بومی از تربیت کارشناسان با استفاده از مدرسان جهانی تا شش ماه آینده خبر داد.

مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برشمردن مشکلات آزمایشگاه ها مانند هزینه ها، نحوه ورود و خروج مواد مورد آزمایش، تعامل با شرکت ها و ...تاکید کرد با ایجاد ادبیات واحد، خواسته های متقابل این اداره و آزمایشگاه ها مشخص خواهد شد.

مسائلی گفت: شرط رسیدن به این ادبیات واحد، شناخت توانمندی هاست.

وی از مدیران و کارشناسان آزمایشگاه ها خواست ظرف یک هفته نسبت به اعلام توانمندی هایشان اقدام کنند تا کمیته های تخصصی در زمینه های مختلف ظرف دو هفته آینده تشکیل شود.

در خلال این نشست که دو ساعت به طول انجامید و با حضور حدود پنجاه نفر از مدیران و کارشناسان آزمایشگاه های تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، حاضران ضمن ارائه مشکلات و نکات به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

www. Behdashtnews.ir