اخبار : دومین روز ازپنجمین نمایشگاه سلامت کشور(اکفا) /معاونت غذا و دارو تهران

دومین روز ازپنجمین نمایشگاه سلامت کشور(اکفا) /معاونت غذا و دارو تهران

در پنجمین نمایشگاه بین المللی اکفا با هدف آشنایی با برچسب و ردیابی؛ رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور با ایجاد فضای رقابتی میان شرکت های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایفدانا -ازروابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه تهران، پنجمین نمایشگاه بین المللی اکفا صبح امروز 28آذر 96 در محل سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

در بین غرفه های حاضر در نمایشگاه در این دوره کلا 600 شرکت در نمایشگاه بین المللی اکفا که شامل تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و داروسازی شرکت کرده اند؛ آنچه که  توجه حاضرین را به خود جلب کرد ؛غرفه اصیل بخریم بود .

استقرار غرفه "اصیل بخریم "در نمایشگاه بین المللی اکفا/ الزام نصب برچسب اصالت در داروهای وارداتی و مکمل‌ها

مهندس کسری مومنیان کارشناس کنترل مواد غذایی، خوراکی و آرایشی بهداشتی دانشگاه در خصوص استقرار غرفه گفت: هدف  از استقرار این غرفه در خصوص چگونگی فعالیت ها و اجرای شاخص های سلامت در بحث مقابله با فساد و قاچاق کالاهای حوزه سلامت است.

همچنین گفت:اصالت کالاهای سلامت محور یکی از دغدغه های جامعه امروز است. با توجه به اینکه بخش زیادی از این کالاها از کشورهای دیگر وارد کشور ما می شود، کنترل و نظارت بر این کالا ها بسیار حائز اهمیت است.

مهندس مومنیان افزود: یکی از راه های اطمینان از اصالت و سلامت این گونه کالا ها وجود برچسب اصالت بر روی کالاها است؛ لذا سازمان غذا و دارو برای تمامی محصولات سلامت محور؛ شامل خوراکی، آرایشی، بهداشتی،دارویی و تجهیزات پزشکی وجود اصالت و سلامت را الزامی نموده است.

وی گفت : راه‌اندازی کمپین‌ "اصیل بخریم" با هدف اطلاع رسانی مردم در زمینه کالای اصل انجام شده تا عموم مردم آموزش ببینند تا کالای اصلی را از تقلبی تشخیص داده و با اطمینان کامل خریداری کنند.