اخبار : حضور دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در غرفه اصیل بخریم نمایشگاه اکفا

حضور دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در غرفه اصیل بخریم نمایشگاه اکفا

در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی اکفا دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از غرفه "اصیل بخریم" بازدید کرد.

به گزارش خبرنگارایفدانا - ازروابط عمومی معاونت غذا و دارو: در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی اکفا  که 28 آذر 96 در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، آقای پور احمد نژاد دبیر کمیسیون مبارزه  با قاچاق کالا و ارز استان تهران ضمن بازدید از غرفه های این نمایشگاه، از غرفه “اصیل- بخریم”  نیز بازدید نموده و از نزدیک در جریان فعالیت کمپین اصیل بخریم و آثار هنری هنرمندان کشور از قبیل کاریکاتور، انیمیشن، فیلم ، کلیپ و … با محوریت معرفی برچسب اصالت کالا قرار گرفت. 

وی در خصوص تشخیص کالای قاچاق از سالم گفت: مشکلی که در سطح بازار وجود دارد تشخیص بین کالای تقلبی و اصل است.

پوراحمد نژاد تصریح کرد:  توجه به سوءاستفاده هایی که در حوزه عرضه کالا می تواند سلامت جامعه را دچار چالش کند توسط شما متولیان دانشگاهی جزء واجبات است .

وی همچنین ادامه داد: در بحث محصولات آرایشی بدلیل شکل ظاهری کالا، شناسایی کالای قاچاق کار سختی است و متاسفانه مولفه های شناسه های کالا های اصلی از فرعی هم دارد بدلیل عدم توجه و مراقبت به مولفه های ایمنی برچسب اصالت جعل می شود .

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران یادآورشد: آگاهی بخشی مردم به شیوه های علمی روز باکمک تبلیغات ، استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی شهرداری استان تهران، استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی در مدارس به منظور پیشگیری، از جمله کارهایی است که باید در دراز مدت بصورت مستمر انجام شود.

وی افزود: بحث کالای قاچاق و کالاهای تقلبی که متاسفانه الان هدف گیری آن قشر ضعیف جامعه را نشانه گرفته است، معضل بسیار مهمی است که باید بررسی شود.

پوراحمدنژاد گفت: در بحث داروخانه ها در سطح شهر و چه در قالب شبکه بهداشت و علوم پزشکی، اول باید تعریف مکانیزم اطلاع رسانی را در قالب طرح معانی فانتزی بتوانیم  نظرها را به سمت خود جلب کنیم و در کنار آن باید از مولفه های اطلاع رسانی رو در رو با مردم  استفاده کنیم ،مانند اتفاقی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران اتفاق افتاد و ازراهپیمایی 22 بهمن، اماکن تفریحی و...  استفاده کرد.

وی در خصوص آشنایی عموم مردم با برچسب اصالت کالا خاطر نشان کرد: به نظر من دستگاه ها هنوز در زمینه مقوله فرهنگ سازی و آگاهی سازی آن عزم جدی را پیدا نکرده اند .امیدوارم روزی در کنار تمام اقداماتی که ما داریم انجام می دهیم  و در کنار دیگر گروه ها و دیگر ارگان ها به صورت گروهی انجام می دهیم بتوانیم در بحث کالاهای سلامت محور تلاش کرده و این موضوع را در اولویت اول قرار دهیم .

در حوزه تولید داخل جلب توجه و اعتماد مردم به کالای داخل است در بحث پوشاک رقم قابل توجی پوشاک قاچاق داریم . برای کار آگاهی بخشی و کار فرهنگی زمان بر است و به نوبه خود هزینه زاست لذا دستگاه ها از طرق بودجه فرهنگی که دارند می توانند در این موضوع به شما مدد بر سانند .

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه حساسیت جامعه و سلامت جامه از نگاه کلان باید بررسی شود  و شوخی بر دار نیست در قالب مراقبت از سلامت جامعه به وزارت بهداشت تکلیف شده که این تکالیف را اجرا نمایند اما به این معنا نیست که این تکالیف به تنهایی توسط یک ارگان خاص اجرا شود بلکه یک سری از تکالیف مشتر ک است و با مدد گرفتن از ارگان های دیگر می توان این وظیفه مهم را که موضوع سلامت جامعه است در نظر داشت و در تلاشیم با کمک یکدیگر در جامعه این موضوع را شفاف نماییم .