اخبار : برگزاری چهارمین جلسه ستاد توزیع داروی خوزستان در معاونت غذا و داروی اهواز

برگزاری چهارمین جلسه ستاد توزیع داروی خوزستان در معاونت غذا و داروی اهواز

صبح امروز چهارمین جلسه ستاد توزیع داروی خوزستان با حضور دکتر درستان معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در معاونت غذا و داروی این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، در این جلسه معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تقدیر از عملکرد و مدیریت معاونت غذا و داروی اهواز، گفت: حقیقتا در این چند سال خوشبختانه تاکنون هیچ کمبود دارویی در استان خوزستان ایجاد نشده است.
دکتر نوذر درستان در ادامه با اشاره به آثار مثبت طرح تحول نظام سلامت در کشور و به ویژه در استان خوزستان، گفت: هرچند اجرای این طرح با مشکلاتی مواجه است اما حقیقتا این طرح برای شهروندان برکات ارزنده ای داشت به طوریکه که قبلا بیماران برای مداوا متحمل هزینه های هنگفتی می شدند و حتی تمامی زندگیشان را می فروختند تا بتوانند بیماران خود را مداوا کنند اما این با اجرای این طرح این بار سنگین از دوش بیماران برداشته شد و بر دوش دولت و و بیمه ها قرار گرفت.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین با بیان اینکه ستون اصلی درمان دارو و پس از آن غذا است از شرکت های پخش دارویی استان هم قدرانی کرد و گفت: معاونت غذا و داروی و شرکت های پخش دارویی جز اصلی درمان هستند.
دکتر درستان در ادامه با اشاره به اینکه معاونت غذا و دارو یک حوزه فرابخشی است و اهداف آن مشخص است، گفت: ما از شرکت های پخش دارو و به ویژه بخش خصوصی در جهت تامین سلامت مردم حمایت می کنیم.
وی همچنین در بخش دیگری با تاکید بر اینکه مشکل مردم ‌ما‌ سوء رفتارها در سبک زندگی، نوع غذا و عدم تحرک فیزیکی است، افزود: اینها با بخشنامه حل نمی شود و تنها خود مردم می توانند با تغییر در سبک زندگی به سلامت خود کمک کنند.
دکتر درستان از وطایف معاونت اجتماعی هم صحبت کرد و گفت: این معاونت هم می بایست به گونه ای عمل کند که مردم و خیرین در حوزه پیشگیری نیز فعالیت داشته باشند چرا که نفوذ کلام خیرین بیشتر است و باید از افرادی که اهل کار خیر هستند در حوزه پیشگیری نیز استفاده کنیم و قطعا ما از این افراد حمایت می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مرگ و میر به دلیل بیماری های غیرواگیر است، افزود: همچنین ۵۰ درصد این مرگ و میرها به دلیل سکته های قلبی و مغزی است و بنابراین در این دوره باید بیشترین برنامه های ما، پیشگیری و بهداشت باشد.
دکتر درستان خاطرنشان کرد: پيروي از يك الگوي غذايي صحيح در طول زندگي از كودكي تا بزرگسالي راه كاري ساده و ارزان در حفظ سلامت و پيشگيري از بروز بیماری ها است كه با آموزش و فرهنگسازي صحيح ميتوان به آن دست يافت.
وی همچنین در پایان این جلسه از واحد مساعدت مالی به بیماران بی بضاعت ‌و صعب العلاج معاونت غذا و‌داروی اهواز نیز بازدید کرد.