اخبار : برگزاری اولین کارگروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی در ارومیه

برگزاری اولین کارگروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی در ارومیه

این کارگروه با حضور متولیان حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن شورای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی ترتیب یافت.

به گزارش ایفدانا - Ifdana از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ارومیه:

این کارگروه با حضور متولیان حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن شورای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی ترتیب یافت.این نشست تخصصی با هدف جلوگیری از قاچاق دارو و تجهيزات پزشكي و يا عرضه اقلام پزشكي غيراستاندارد وتقلبي، و بررسی عوامل اجتماعی تهدید کننده سلامت تشکیل شد؛ که بررسی و ارائه راهکار جهت جلوگیری از خرید و فروش اقلام دارویی در عطاری‌ها، خرید و فروش اقلام دارویی و مکمل ها در باشگاه های بدنسازی/ بررسی روش های تشخیص مکمل های غذایی بدنسازی مجاز از غیر مجاز و... از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگروه تخصصی بود.

گفتنی است این نشست با حضور نماینده دبیرکمیسیون مرکزی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری و نمایندگانی از اداره مبارزه با قاچاق کالا مرزبانی/ دایره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی/اداره کل تعزیرات حکومتی/ اداره نظارت بر اماکن عمومی و مبارزه با قاچاق کالا فرماندهی انتظامی/ سازمان صنعت و معدن و تجارت/ اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی/حوزه ناظر گمرکات استان/اداره بازرسی و نظارت اصناف/اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان/معاونت امور درمان، غذا و دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار گردید.

شایان ذکر است: برگزاری بازدیدهای دوره ای توسط اکیپ‌های نظارتی در استان با مشارکت ارگان های ذیربط، ممنوعیت عرضة قرص برنج در سم فروشی‌ها و عطاری‌ها، قیمت گذاری منطقی و تمام شده اقلام مکشوفه و... از جمله مهمترین تصمیمات این کارگروه بود.